Digitális egyenlőtlenség a hajdúböszörményi általános iskolákban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A kutatásom célja, hogy minél jobban megismerjem a kelet-magyarországi régió egyik kisvárosában élő hátrányos helyzetű, általános iskolába (nyolcadik osztályosok) járó fiatal generáció mobiltelefon/okostelefon, számítógép- és internet hozzáférési és használati szokásait. A dolgozatomban elsősorban az IKT-eszközökhöz és az internethez való hozzáférését vizsgálom a fiataloknak. A minta elemzéséhez segítségül hívom Galán (2018) értekezésének a saját dolgozatomhoz illeszkedő részeit. Galán (2018) egy hajdúböszörményhez közeli nagyobb népességű városban vizsgálta a fiatalok IKT-eszközeiknek hozzáférésbeli- és használatbeli különbségeit, így saját kutatásomhoz olyan dimenziót is megfigyelhetek, amely a kisebb és nagyobb városban a digitális eszközök hozzáférési- és használati minőségében rejlő különbségeket tárja fel. A fiatalok hozzáférési különbségeinek vizsgálata mellett a használati megosztottságot is vizsgálom. A használat céljának és tartalmának (hol, mióta, mennyi időt, milyen eszközöket és milyen célból használnak a fiatalok) dimenziói mentén vizsgálódom. A kutatás a kvantitatív jellegű kérdőíves felmérés segítségével történik, amelyet egy eddig kevésbé vizsgált Észak-alföldi város (Hajdúböszörmény) három iskolájában, nyolcadik osztályos diákok körében végzek.

Leírás
Kulcsszavak
digitális egyenlőtlenség, általános iskola, digitális hozzáférés, Hajdúböszörmény
Forrás