Az iskolai szociális munka megvalósulása a Békés megyei általános iskolákban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozat célja az iskolai szociális munka általános értelemben való bemutatása. Ezután középpontba állítva és részletesebben megvizsgálva az iskolai szociális munka modelleket, valamint a segítő tevékenység megvalósulását az általános iskolákban, ahol hátrányos helyzetű és nem hátrányos helyzetű gyermekek is tanulnak. Cél annak elemzése, hogy milyen módon valósul meg az iskolai szociális tevékenység, ezzel segítséget nyújtva a hátrányos helyzetű gyerekek társadalomba való integrációjához. A kutatás célja empirikus módszerekkel megvizsgálni a fentebb már említett iskolai szociális munka megvalósulását. Célunk megvizsgálni Békés és Mezőberény városában lévő általános iskolákban működő iskolai szociális munka megvalósulását, valamint az eredmények elemzésével és a következtetések levonásával összefüggésbe hozni azt, hogy a szociális segítő alkalmazása a köznevelési intézményekben mennyire segíti a gyermekek integrációját az iskolába és a társadalomba.

Leírás
Kulcsszavak
iskolai szociális munka, gyermekvédelem
Forrás