Az érzelmi nevelés hatása a gyermek személyiségfejlődésére

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A vizsgálatom célja az volt, hogy feltárjam, mi a szülők és a pedagógusok véleménye, kinek a feladata elsődlegesen az gyermekek érzelmi nevelése. Vizsgáltam, tisztában vannak-e a szülők azzal, hogy mi mindennel befolyásolják gyermekük érzelmi fejlődését, s hogy személyes mintájuk mennyire meghatározó. A szülők mennyire preferálják az értelmi intelligencia fejlesztését, s tisztában vannak-e azzal, hogy az érzelmi intelligencia legalább olyan fontos tényező az életben való boldogulásban, sikerességben, mint a tárgyi tudás? A szülők gyermekeikkel szembeni elvárásaik reálisak-e, és az elvárásokat a gyerekek miként élik meg.

Leírás
Kulcsszavak
érzelmi intelligencia, nevelési stílusok, jutalmazás-büntetés hatása, túlzott elvárások
Forrás