A tanulási környezet és a tanulási stílus vizsgálata az iskolai teljesítmény tükrében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Kevéssé vitatható, hogy a hatékony tanulást nagymértékben befolyásolja, hogy hogyan és milyen módszerrel tanulunk, és az, hogy a tanulás milyen - fizikai, szociális, kulturális - környezetben zajlik. A tanulás helye, körülményei, a megfelelő eszközök és a tanulásra fordított (vagy fordítható) idő segítheti vagy akár hátráltathatja a felkészülést, az ismeretanyagok elsajátítását, és így hatással van az iskolai teljesítményre is. Szakdolgozatomban azt mutattam be, hogy a felmérésben részt vett diákoknak milyen tanulási szokásaik vannak, milyen tanulási stílussal rendelkeznek, illetve milyenek a tanulási körülményeik. Céljaim között szerepelt, hogy megismerjem ezek hatásait a tanulás eredményességére, iskolai teljesítményükre. Fontosnak tartottam azt is, hogy a tanulók önértékelése mellett megismerjem az osztályfőnökük véleményét is. Az eredmények általánosságban azt mutatták, hogy a tanulók nem rendelkeznek kialakult tanulási stílussal. Mindemellett kiemelendő, hogy hiba kizárólag csak az összesített eredményeket tekinteni alapnak, a tanulókat egyénileg kell elemezni, figyelembe véve tanulási szokásukat és körülményeiket is. Elmondható, hogy a jó tanulmányi átlaggal rendelkező tanulóknak megfelelő tanulási körülményeik vannak. A következtetések levonása után javaslatokat tettem az egyes tanulók (vagy tanulók csoportja) számára az ismeretanyagok sikeres elsajátításához, az eredményes tanórai felkészüléshez, amit nyomtatásban is megkaptak az osztályfőnökkel együtt.

Leírás
Kulcsszavak
Tanulási stílus, tanulási környezet, tanulás
Forrás