Online fogyasztói magatartás elemzése a JYSK áruháznál

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

„A dolgozatom célja, hogy egy összefüggő elemzést végezzek a magyarországi online bútor-kereskedelemmel kapcsolatban. Széleskörű szakirodalmi feldolgozást végeztem szekunder kutatásim során. Információgyűjtéskor szakmai könyveket, folyóiratokat, illetve internetes oldalak vettem górcső alá és dolgoztam fel az adatokat és információkat, melyek kutatásomat nagyban segítették. A dolgozatom készítése során több releváns témát is érintettem. Feltártam a magyarországi online piaci viszonyokat. Vizsgáltam az online fogyasztók generációk közötti különbségét, illetve azok magatartását az online térben, valamint beszéltem a kommunikációs paradigma váltásról és a kommunikációs eszközök csoportosításáról. Dolgozatomban igyekeztem definiálni az online marketinget és azok eszközrendszerét. Szakirodalmi feldolgozásom utolsó lépcsőjeként a JYSK bemutatására koncentráltam. Ebben a részben a cég általános bemutatásán kívül, megvizsgáltam annak makro- és mikrokörnyezetét. Végezetül elemeztem a vállalat szolgáltatás marketingjét. A szakirodalom ismertetése után primer kutatásként egy kérdőíves felmérés eredményeit elemeztem, amiben érintettem az online vásárlási szokások mellett az a vásárlásokkal kapcsolatos információ-gyűjtési preferenciákat, illetve vizsgáltam a visszajelzési hajlandóságot. A szakdolgozatban a cég egy vezetőjével készítettem szakértői interjút is, melyben a vállalat online vásárlóinak a szokásait tudtuk felmérni, illetve ezen vásárlások arányát a bolt forgalmához tudtuk hasonlítani. Ezek által képet kaphatunk a cég jövőbeni terveit illetően.”

Leírás
Kulcsszavak
fogyasztói magatartás, online marketing, lakberendezési áruház, Jysk
Forrás