A száguldó cirkusz a virtuális valóságban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatommal egy világszínvonalú egyben a legnépszerűbb autóverseny sorozatát a Forma 1-et mutatom be egy megtervezett térben. Megdöbbentő és egyben izgalmas, ahogy a világ legjobb pilótái az életüket veszélyeztetve több körön keresztül saját határaikat átlépve életüket kockáztatják, és abba a tudatba ülnek be egy közel 1000 lóerős és 14000 percenkénti fordulatszámú V6—os 1,6 literes motorokkal rendelkező legkorszerűbb autókba, hogy tudják, a pályán bármi megtörténhet. A rajongók odáig vannak ezért a gondolatért. A Formula 1 első világbajnokságát 1950-ben rendezték meg és azóta a mai napig is a világon nagy népszerűségre tesz szert, amit azt bizonyítja, hogy tavaly 1,59 milliárd ember követte figyelemmel az eseményt televízión keresztül. Nemcsak tanulmányaim során, de folyamatosan érdeklődtem a grafikus tervezés iránt. Megvalósítani mindazt, amit elképzeltem és, hogy lépésről-lépésre láthassam annak folyamatát lenyűgözőnek tartottam és a munkám legvégén az eredményt bejárhatom a technológiának köszönhetően. Ez korábban pedig elképzelhetetlennek tűnt, de ma már ez könnyen megvalósítható. Az élmény tényleg lélegzetelállító lehet. Azt is mondhatom, hogy szerencsésnek érezhettem magam, hogy ezt a témát sikerült választanom, ami nem más, mint a Virtuális Valóság. Ezzel lehetőség nyílt egy fiktív digitális világ bemutatására egy szimulációban. Kipróbálhatunk extrém élményeket vagy igazán intenzív játékokat és minden kaland legapróbb részlete is olyan élvezetet nyújt, melyet semmi eddigivel nem lehet összehasonlítani. Konkrétan átlépünk egy másik dimenzióba. Ezen élmény bemutatására segítséget nyújtott az Autodesk fejlesztői által készített 3ds Max modellező-, animációs és rendelőszoftvere, ami felhasználóbarát felülete illetve temérdek funkciója elősegíti a kezdő felhasználót, hogy könnyen megismerkedjen és tájékozódjon benne. A lemodellezet létesítményt ezután lehetőség nyílik a térben bejárni, amit első körben oktatásra specializált számítógépes, virtuális tér alapú operációs rendszer, a MaxWhere tette lehetségessé.

Leírás
Kulcsszavak
Virtuális valóság, VR, Virtual reality, Formula 1, 3ds Max, MaxWhere
Forrás