A rejtőzködő nyújtózkodó

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban az én alakulásának lehetőségeit kívánom körbejárni Gaston Leroux nagy karriert befutó műve, Az operaház fantomja alapján. Hogy a másság, az idegenség és az ezzel járó társadalmi elfordulás milyen hatással bír az egyén identitására, önképére, mely védelme okán végül az elrejtőzés stratégiájához fordul. A fantom-létmód különböző szerepei mögül kikukucskálva végül egy svéd szoprán képében megjelenik - Martin Buber terminusával élve - egy valóságos találkozás lehetősége, hogy Szörnyből, Fantomból, Zene Angyalából immár csupán Erik lehessen. Befejezésül a megannyi feldolgozás közül válogatva arra fektettem a hangsúlyt, hogy hogyan is nyúltak hozzá a Fantom karakteréhez és ez hogyan is képezi le megítélésének a megváltozását.

Leírás
Kulcsszavak
Gaston Leroux, Az operaház fantomja, identitás, fantom, maszk, szerepfelvétel, szörnyeteg, társas kirekesztés, elrejtőzés, magány és találkozás, Én és Te
Forrás