Csokoládé fogyasztás vizsgálata a Jászságban élő huszonéves fi atalok körében

Dátum
2020-08-06
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Nowadays hyper- and supermarkets, which have been opening by the dozen, have been off ering various price ranges and fl avour categories of chocolate for customers. Apart from premium quality chocolate, they also off er their own brands. According to Hungarian manufacturers and retailers in the last couple of years a positi ve shift can be observed towards quality chocolates, fi rst of all chocolate fi gure products made from milk chocolate and exclusive desserts that are bought in large quanti ti es despite their high prices. What factors (price, fl avour, and brand) and to what extent infl uence our choice of products? The aim of my paper has been to reveal and analyse the chocolate buying habits of young people in their twenti es.


Napjainkban, tucatjával nyílnak a hiper- és szupermarketek, amely különféle ár- és íz kategóriákat kínálnak: a prémium márkás csokoládék mellett a saját márkás édességeket is. A hazai gyártók és kereskedők szerint az utóbbi években pozití v elmozdulás fi gyelhető meg a minőségi csokoládék, elsősorban a tejcsokoládéból készült fi gurás termékek, exkluzív desszertek irányában, amelyeket még magas áruk ellenére is sokan vásárolnak. Milyen tényezők (ár, íz, márka) és milyen mértékben befolyásolják termékválasztásunk? Célom az volt, hogy feltárjam és elemezzem, a 20-as éveikben járó fiatalok csokoládévásárlási magatartását.

Leírás
Kulcsszavak
consumer behaviour, factors infl uencing product choice, chocolate, fogyasztói magatartás, termékválasztást befolyásoló tényezők, csokoládé
Forrás
Economica, Évf. 6 szám Különszám (2013) , 82-91