Performance management innovation is a medium-sized enterprises of light industry/

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Debreceni Egyetem Műszaki Kar
Absztrakt
Leírás
To achieve the strategic objectives of the management of a company, has to monitor and coordinate continuously the tasks of the employees, they have to do to reach the targets. In this action, sometimes the management of the company has to make corrections in the work and motivations of the employees. This article presents a case study carried out on a medium-sized companies working on the light industry field. It presents a new motivation system for the employees to increase up those products, for those who are at the bottom of the producing rankings of the company, moreover to develop their performance to reach the average level. Here has to be mentioned that, the employees at the bottom of the performance rankings producing under the average levelobligates totally the same amount of circulating and standing capita of the company, lead to the intervention of the management. The norm based requirements within the framework of the production system were completed to provide the more efficient working of the employees, besides strengthen their skills and their loyalties to their colleagues. As a result of the innovation of the performance management the product of the employees standing at he bottom of the rankings increased up considerably. It has manifested formerly in the decrease of the pointing error fixed to the personal monthly norm, moreover it showed the catching up of the employees standing at the bottom of the ranking to the middle. The case that the employees at the bottom get closer to the others in the middle of the ranking helped to contribute to achieve the strategic objectives of the management through reducing the average cost of the producing, since increasing the budget of the producing activities.
Egy vállalkozás menedzsmentjének stratégiai célkitűzései megvalósításához folyamatosan figyelemmel kell kísérnie és koordinálnia azt, hogy az alkalmazottaknak mit kell tennie a kitűzött célok elérése érdekében. Ebben a tevékenységében a cégvezetésnek időnként és esetenként korrekciókat kell végrehajtania az  alkalmazottak végzett munkájában és motivációiban. A dolgozat egy, a versenyszférában tevékenykedő, könnyűipari középvállalkozás esettanulmányán keresztül mutatja be azt, hogy a cégvezetés milyen új motivációs rendszert vezetett be a vállalkozásnál annak érdekében, hogy a vállalati teljesítményrangsorban hátul lévők produktuma növekedjen, és egyre inkább megközelítse a vállalati átlagos dolgozói teljesítmény értékeket. Azt, hogy a teljesítmény rangsorban hátul lévők kibocsátását növelni szükséges, a menedzsmentnek az a felismerése váltotta ki, hogy az átlag alatt teljesítők – alacsony kibocsátásuk ellenére – ugyan akkora álló- és forgótőkét kötnek le, mint az átlag felett teljesítők. A teljesítményrendszer keretein belül a normákon nyugvó követelményrendszert egészítette ki a cégvezetés úgy, hogy az szolgálta a munkavállalók hatékonyabb munkavégzését, amellett, hogy megerősítette őket szakértelmükben és a társasággal szembeni lojalitásukban. A teljesítménymenedzsment innovációjának eredményeként számottevően emelkedett a teljesítményrangsorban korábban hátul lévők kibocsátása, ami formálisan abban nyilvánult meg, hogy az egyénenkénti, havonta normákhoz mért teljesítmény százalékok szórása jelentősen csökkent, tartalmilag pedig a jelenség azt tükrözte, hogy megindult a teljesítményben leszakadó státusban lévők felzárkózása legalább a középmezőnybe soroltakhoz. Az egyéni teljesítmények rangsorban bekövetkezett „tömörülése” ez által hozzájárult azon vállalati stratégiai célkitűzés megvalósulásához, hogy a termelés átlagköltségei csökkenjenek, ezzel paralel a termelő tevékenység jövedelmezősége növekedjen.
Kulcsszavak
Forrás