A Business students’ attitude to social responsibility

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Debreceni Egyetem Műszaki Kar
Absztrakt
Leírás
The companies’ most important goal is the satisfaction of consumers’ needs and the profitmaking. But nowadays the companies have to deal with the activity of corporate social responsibility, too. Therefore it can be interesting to research about the next questions: can ethics be taught? Do we have to teach ethics in the schools and especially in the business schools? What are the students’ attitudes toward the social responsibility? Are students sensitive and open-minded connection with this issues? The aims of the study were to examine responsible management attitudes among business students at the University of Debrecen (Faculty of Economics and Business). We draw their CSR pyramid (based on Carroll model) and present their opinion in reference to business education’s role in social issues.
A vállalatok működésének legfontosabb célja a fogyasztók igényeinek kielégítése, s ennek segítségével a profitszerzés. Napjainkban azonban egyre inkább előtérbe kerül, hogy e két célkitűzésen túl a szervezeteknek a társadalmi felelősségvállalás terén is van tennivalójuk. Ezzel kapcsolatban merülhet fel bennünk a kérdés, hogy vajon ezt a típusú elköteleződést és attitűdöt szükséges-e tanítani a gazdasági képzésben részt vevő hallgatóknak (s egyáltalán lehet-e), illetve hogy ettől függetlenül is: milyen mértékben jellemző rájuk ez a fajta tudatosság. Tanulmányunkban gazdasági képzésben részt vevő egyetemi hallgatókat kérdeztünk meg kettős céllal: egyrészt, hogy szerintük a vállalat célkitűzéseiben mennyire fontos a társadalmi felelősségvállalás, másrészt pedig, hogy szerintük mennyire kell ennek a szemléletmódnak az oktatásban megjelennie.
Kulcsszavak
Forrás