A közoktatásvezető szerepe az óvodapedagógusok szakmai kompetenciáinak alakításában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozat azt vizsgálja, hogy milyen hatása van az óvodapedagógusnak a nevelési folyamatban, valamint milyen lehetőségei vannak a vezetőnek az óvodapedagógusok szakmai kompetenciáinak alakításában, továbbképzésében. A csoportszobába belépve millió lehetőség adódik a gyerekekkel való megfelelő bánásmód alkalmazására, melyben az óvodapedagógus a főszereplő. A pedagógus minta a gyereknek, minta a szülőnek, sőt még a közvetlen munkatársaknak is. A témaválasztás oka, hogy megfigyelhetően nagyon sokat változott az óvodás gyerekek neveltségi szintje, magatartása és előfordul, hogy negatív irányba tart. A pedagógusnak, még inkább fokozott figyelemmel kell kísérnie a gyerekeket a foglalkozások, a játék, vagyis az egész óvodában töltött idő alkalmával. Feltételezzük, hogy az óvodában dolgozó pedagógusok szívesen vennék, hogyha a felmerülő problémák, tapasztalatok megvitatására, észrevételeik figyelembevételére, különböző képzéseken, fórumokon, konferenciákon vehetnének részt, s ennek biztosításában, megszervezésében az intézmény vezetőjének igen nagy szerepe van. Úgy gondoljuk, hogy az új módszerek elsajátításával könnyebb lenne a pedagógusok feladata, de a jól képzett szakember állomány előnyére válik az intézménynek is.

Leírás
Kulcsszavak
óvodapedagógus, közoktatásvezető, kompetencia
Forrás