A kisgyermeknevelő szerepe a bölcsődés korú gyermek testi-lelki egyensúlyának megtartásában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozat témája a kisgyermeknevelő szerepe, mint a legkisebb korosztállyal foglalkozó szakember, mint tehet a rábízott gyermekek testi-lelki egyensúlyának megőrzéséért. A dolgozat célja megismerni, hogy a testi-lelki egészség megtartása milyen hatással van a kisgyermek személyiségfejlődésére. Bemutatja a gyermeki személyiségfejlődést befolyásoló közösségek szerepét család, társas kapcsolatok, valamint foglalkozik a bölcsődei nevelés gondozás személyiségfejlesztésre gyakorolt lehetőségeivel. Gondozás, napirend, játék, mese, alkotó tevékenységek milyen lehetőséget biztosítanak a gyermek életében. Egy saját összeállítású kérdőíven alapuló kutatáson keresztül választ kerestünk arra, hogy a testi-lelki egészség egyensúlyát hogyan befolyásolja a szülő-gyermek kapcsolat minősége, a társas kapcsolatok, a bölcsőde, és a kisgyermeknevelő szerepe. A kutatási eredmények azt mutatták hogy a gyermek életminőségét a családban kapott értékek és minták határozzák meg. A bölcsődében a kisgyermek társas kapcsolatokon keresztül tanul, amely során személyisége nyitottabbá válik. A kisgyermeknevelővel megélt közös tevékenységek, támogató és bátorító megerősítései pozitív hatással vannak a bölcsődés korú gyermek személyiségfejlődésére.

Leírás
Kulcsszavak
család, társas kapcsolatok, kisgyermeknevelő, bölcsődei nevelés
Forrás