A középfokú duális képzés hatása a szakmai identitásra

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A gazdaság, technológia organikus fejlődése révén a szakmák is folyamatosan módosulnak, átalakulnak, új szakmák jönnek létre, míg sok pedig elavul. Az Európai Unió oktatási stratégiája is az irányt az élethosszig tartó tanulás felé vette. Az LLL mentalitásnak kell gyökeret ereszteni, ha zárt kapukhoz érkezünk, kinyitni a mellette lévő ajtót. Magyarország is fel akarja venni az EU tempóját, ezért gyökerestül módosítja az oktatási rendszert. A fiatalok szakmatanulása napjainkban az egyik legnagyobb prioritású terület. Hazánkban is elég nagy hagyománya van a duális képzésnek, de szükség van még a fejlődésre ezen a területen. Vonzóbbá kell tenni a kétkezi szakmatanulást, érdekeltté tenni a cégeket is, hiszen rengeteg előnye van ennek a képzési fajtának. A fiatalok is már tapasztalattal kerülnek majd ki a munkaerő-piacra, ami hatalmas előny. Diplomamunkámban végigvezetem az olvasót a szakképzés kialakulásának lépcsőfokain, bemutatom a duális képzés hazai jellemzőit, mindezt azért, hogy kiderítsem, a duális képzés hatására a tanulókban alakult-e ki szakmai identitás. Kíváncsi vagyok arra, hogy a felkészült oktatók, az innovatív környezet milyen hatással van a tanulókra. Egy társadalomnak szüksége van jól képzett szakemberekre, és akkor járunk a legjobban, ha a fiatalt érdekli is választott szakmája, élvezettel végzi, szinte már a hobbijának tekinti, nem pedig a munkabérrel együtt járó nyűgnek. Építeni kell fiataljainkra, hiszen kezükben a jövő.

Leírás
Kulcsszavak
duális képzés, szakképzés, pályaorientáció, kulcskompetencia, LLL
Forrás