A digitális eszközök lehetséges befolyása az óvodás korú gyermek vizuális képességeire

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozatban az óvodás korú gyermekek rajzolás, festés, kézi munka tevékenységeinek és az IKT eszköz használati szokásainak egymásra gyakorolt hatására keres összefüggéseket. A dolgozatban szakirodalom feldolgozás alapján kifejtésre kerülnek a gyermeki önkifejezés tényezői, melyek az alkotási folyamat részeként több oldalról értelmezi ezt az összetett folyamatot. A téma, digitális eszközök használatával való összefűzése, kapcsolatkeresés az aktuális problémára, mely szerint a gyermekek számára egyre elérhetőbb és egyre gyakoribb eszközhasználat számos területen változást eredményez a fejlődésük tekintetében. Számos szakirodalom alátámasztja, az IKT eszközöknek mára megkérdőjelezhetetlen hatását a gyermekek fejlődési, érési folyamataira ezek vizsgálata történik szülői kérdőíves felmérés értékelése során. Ezért a dolgozatban felvetődik a kérdés, hogy az érintőképernyős eszközökön megvalósul-e a vizuális alkotóvágy kiélése, ez alkalmas-e a kreativitás megvalósítására, van-e összefüggés a gyakori digitális eszközhasználat és a szem- kéz koordináció fejlődése között, illetve az alakuló mozgássémákra van-e hatása az óvodás gyermekek tekintetében? A téma a szülői válaszok alapján nagyon megosztó, de a konkrét számok válaszokat adnak a feltevésékre.

Leírás
Kulcsszavak
gyermeki önkifejezés, IKT, vizuális képességek, digitális nemzedék, óvodáskorú gyermek, vizuális nevelés
Forrás