A hazai sportszponzoráció elemzése
Absztrakt
A sport megítélése, a sporthoz való hozzáállás az elmúlt évtizedekben sok változáson ment keresztül. Az elmúlt években egyre nagyobb szerep jut a szponzorációnak a sportmarketing területén, és a sportszponzoráció jelentőségének növekedése már hazánkban is megfigyelhető. Úgy gondolom, hogy a sportszponzorációban nagy a potenciál, és mind a szponzornak, mind a szponzoráltnak számos előnnyel jár, és ezért egyre nagyobb szerephez jut a jövőben. Szakdolgozatom fő célja az volt, hogy megvizsgáljam a sportszponzoráció megítélését és a hazai sportszponzoráció ismertségét a magyar fogyasztók körében, és hogy a hazai fogyasztók hogyan vélekednek a sportszponzorációról. Kutatási kérdésem megválaszolásához primer és szekunder adatgyűjtést is alkalmaztam. A hazai sportszponzoráció jellemzőit és jelentőségét statisztikák, tanulmányok, illetve weboldal segítségével vizsgáltam, míg a fogyasztók véleményét illetve ismertségét a kutatási kérdésekkel kapcsolatban primer kutatáson keresztül, ezen belül kvantitatív kutatáson keresztül. A szakdolgozatom végén a primer és a szekunder kutatások alapján levontam a következtetéseket, valamint a kutatási kérdést is megválaszoltam.