A dráma csatornák világa

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Absztrakt

A nyugaton már jelen van egy jelenség, ami erősen befolyásolja a social media-t, de még hazánkba nem ért el. Ez a jelenség nem más, mint a dráma csatornák. Ők nyugaton olyanok körülbelül, mint egy social media híradó. A mai világban már nem újságot olvasunk, hanem inkább Twittert vagy Redditet, ha a legújabb információkra vagyunk kíváncsiak. Nem csak ez változott meg. Megváltozott az is, hogy kikre vagyunk kíváncsiak. Ez főleg a fiataloknál van így. A közösségi médiával együtt megjelentek a közösségi média sztárok is. Nagyon sok fiatal számára idolok/példaképek lettek. Youtuberek, ma már szinte az életünk részei. Órákat vagyunk képesek a képernyő előtt ülni miattuk, megvenni bármit, amit mondanak és akár azt csinálni, amit mondanak. A YouTube, mint platform maga lett a új tévé, magazin, újság. Természetesen lettek YouTube sztárok. Mint a legtöbb sztár, ők is követnek el hibákat. Ezeket a botlásokat jelentik a dráma csatornák. Összeszedik a bizonyítékokat, utána járnak az eseményeknek. A szakdolgozatom során több YouTubert is említek, de a fókusz a beauty gurukra, vagyis a szépségiparral foglalkozó YouTuberekre irányul. Nekik van az egyik legnagyobb közösségük a platformon, mellette a legtöbb botrány. Az évek során nagyon sok botrány volt, egyre több és egyre súlyosabb. Az elején még olyanok voltak, hogy nem tették nyilvánvalóvá a reklámot, majd rasszista tweetek, jelenleg pedig szexuális zaklatás. A sok drámájuk miatt nekik van külön dráma csatorna részlegük, akik csak velük foglalkoznak. 2017-ben volt a dráma csatornák aranykora, akkor még kategorizálni lehetett őket. A három nagyobb kategória a tea csatorna, a dráma csatorna és a kommentátori csatorna. Ezek azóta nagyon összefolytak és ma már nem lehet őket kategóriákba szedni. A szakdolgozat során ezt kutatom műfaji elemzéssel, saját szempontok alapján.

Leírás
Kulcsszavak
YouTube, dráma csatorna, sztár
Forrás