Az egészségmagatartás hatása a tanulmányi eredményességre.

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Külföldön már régóta kutatott és ismert témának számít az, hogy az egészségmagatartás milyen jelentős szerepet játszik a tanulmányi eredményességben, melyről itthon még kevés forrást lehet találni. (FRONGILLO & JONES, 2005, PATE et al, 2011) Vizsgálatom célja az volt, hogy bebizonyítsam F. Wang & P. J. Veugelers (2008) tanulmánya alapján azt, hogy az étrend minősége és az aktív életmód pozitív hatással van a tanulmányi teljesítményre. Empirikus kutatásom eszköze egy kérdőíves felmérés volt, melyben olyan hallgatókat kérdeztem meg tapasztalataikról, akik felsőoktatásban jelenleg is tanulnak, illetve olyanokat, akik felsőfokú tanulmányaikat már befejezték. A kérdőívem nem reprezentatív. Alapvetően három részre osztottam szét a kutatást, mely egyrészt tartalmazott, demográfiai, egészségmagatartással kapcsolatos, valamint az utolsó részben, a tanulmányi eredményességgel kapcsolatos, kérdéseket. Az elemzés során arra kerestem a választ, hogy van- e olyan szoros korreláció a két terület között, mely bizonyíthatja azt, hogy a tudatos egészségmagatartás jelentősen befolyásolja a tanulmányi eredményességet. A kutatásom során azt is megvizsgáltuk, hogy azok, akik számára fontos az egészséges életmód és gyakran végeznek fizikai aktivitást, az szignifikáns korrelációban van-e azzal, hogy jobb tanulmányi eredményt érnek el. A vizsgálatom alapján feltételezéseim igazolást nyertek, mely szerint a két terület között jelentős kapcsolat van. Mindezt a dolgozat vizsgálat menete és megbeszélés fejezeteiben részletesen kifejtek. Kulcsszavak: egészségmagatartás, tanulmányi eredményesség, felsőoktatás, táplálkozás, testmozgás, egészség.

Leírás
Kulcsszavak
egészségmagatartás, tanulmányi eredményesség, felsőoktatás, táplálkozás, testmozgás, egészség
Forrás