A tanárjelöltek egyetemi tanulmányainak vizsgálata irodalom tantárgyból a tanítási gyakorlaton való feltételek megteremtéséhez

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Mentori szakvizsgán végzős hallgatóként szakdolgozatom témájaként azt vizsgálom, hogy a tanárjelöltek és a vezetőtanárok mennyire elégedettek az egyetemi képzéssel, a hallgatók megfelelő felkészítést kapnak-e a tanítási gyakorlatukhoz Magyar irodalom tantárgyból a középiskolai oktatásban. Dokumentumelemzésből, interjúkból és hallgatói kérdőívből tettem megállapításokat a kutatott terület tekintetében. Az elsődlegesen vizsgálandó rész, ami kiemelt figyelmet kapott, a szaktudományi háttér, tehát, hogy mennyire fedi le az egyetemi tematika a Kerettanterv által meghatározott tananyagot. Másodlagos szempontként tanulmányoztam ugyanezt a témakört szakmódszertani és pedagógiai-pszichológiai szemszögből is. A dolgozat végén összesítettem a megállapításokat, véleményeket és levontam a következtetést, majd egy megoldási lehetőséget javasoltam, amit felvázoltam, kifejtettem.

Leírás
Kulcsszavak
mentor, vezetőtanár, tanárjelölt, interjú, kérdőív
Forrás