Tehetségkereső program a szerencsi Bolyai János Katolikus Általános Iskolában
Absztrakt
A dolgozatom fő témája a szerencsi Bolyai János Katolikus Általános Iskolában működő tehetségkereső program bemutatása volt. A dolgozat célja a tehetség azonosítás egy új lehetőségének vizsgálatával választ keresni arra, hogyan kapcsolódhat be a mentorpedagógus ebbe a munkafolyamatba. Kutatásomban online kérdőíves felmérést végeztem a Bolyai iskola ötödik évfolyamos diákjai, szüleik és a programot vezető pedagógusok körében. Dolgozatomban a tehetségkereső programok elméleti hátterét és gyakorlati megvalósítását vizsgáltam a debreceni példa és a szerencsi tehetségkereső program összehasonlításával. A programok előnyei mellett feltérképeztem a továbblépés lehetőségeit. A kapott eredmények alapján megfogalmaztam a mentorpedagógus munkájának főbb csomópontjait, irányvonalait a programban résztvevők véleményének, igényeinek megismerését követően.