Az Apáthy-szikla tanösvény és foglalkoztató füzet kialakítása

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Jelen dolgozatomban az Apáthy-szikla Természetvédelmi Területen 2014-ben létesült, majd 2020-ban kibővült saját tervezésű tanösvényre készítek egy foglalkoztató füzetet. A védett területeken végzett felmérések kimutatták, hogy az oktatási intézmények környezetismereti nevelése jól kiegészíthető terepen szerzett gyakorlati tapasztalatokkal, illetve a helyszínen elvégzett feladatokkal. Mivel az Apáthy-szikla nem csupán az élővilág szempontjából és geológiai értékeit tekintve igen gazdag, de történelmi vonatkozásai is jelentősek, fontosnak tartom egy olyan foglalkoztatófüzet kidolgozását, amely nem csupán természetismereti, hanem kultúrtörténeti feladatokat is tartalmaz, ezáltal még inkább kibővíthető a területlátogatások időtartalma és témája. Ez utóbbi azért is jelentős, mert szintén a védett területeken végzett kutatásaim során derült ki, hogy leginkább a szűk időkeret miatt nem tudják kivinni a diákokat a természetbe. Azonban több különböző témájú óra (pld: biológia, testnevelés, történelem) összevonása már nagyobb mozgásteret biztosít. Azok a kirándulók pedig, akik nem valamelyik oktatási intézmény keretein belül látogatnak a területre, egy holisztikus foglalkoztatófüzet által az élővilágon túl a terület kultúrtörténeti vonatkozásait is tanulmányozhatják.

Leírás
Kulcsszavak
Apáthy-szikla, tanösvény, foglalkoztató füzet
Forrás