Még több színt!

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

„ A Föld csak néked őrzi titkát, S ez végtelen nagy gazdagság, Csak tudd és akard látni bűvét, varázsát!” Magyarországon több mint száz éves hagyománya van a környezeti nevelésnek, amely a környezet védelméről, a környezettel való harmónikus együttélésről is szól. Ez a fajta nevelés már a gyermek születésével a családban elkezdődik, az óvodában, iskolában folytatódik és elmondható, hogy egy egész életen át tart. A kezdeti, gyermekkori élmények, benyomások azonban nagyobb nyomatékkal határozzák meg a felnőtt lét környezeti gondolkodását. Dolgozatomban kitérek a környezeti nevelés történelmi áttekintésére, jogszabályi megalapozottságára és alkalmazhatóságára az általános iskolában, kisiskoláskori fejlődési sajátosságokkal alátámasztva. Bemutatom, hogy az általam megismert általános iskolában (ökointézményben), hogyan lehetne még színesebbé tenni a már meglévő környezet nevelési programot az alsó tagozat osztályaiban, beépítve mindezt a tanmenetbe. Az 1-4 évfolyamnak szóló 16 foglalkozás többek közt felhívja a figyelmet olyan rovarvadászokra, mint a füsti fecske és a rőt koraidenevér, barna ásóbéka, bemutatja madárodúkat, a bennük fészkelő madarakat és a madárgyűrűzés jelentőségét valamint külön élményt nyújtanak a Tisza parton és a parkerdőben tervezett foglalkozások. A szabadban eltöltött órák, alkalmasak arra, hogy a résztvevőket közelebb hozzuk a természethez. Célom, hogy a felébresszem a gyermekek természet iránti szeretetét. És amit megszeretnek, azt védelmezik majd!

Leírás
Kulcsszavak
környezeti nevelés, természetpedagógia, oktatás, Szolnok
Forrás