Miként befolyásolja a fogyasztói döntéseket a termékek csomagolása?

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Diplomadolgozatom legfőbb célkitűzése az volt, hogy felmérjem a fogyasztói preferenciákat a kozmetikumok csomagolásával kapcsolatban, annak érdekében, hogy egy új kozmetikai márka számára útmutatásul szolgáljon. Ehhez a szakirodalom beható tanulmányozása után kérdőív formájában mértem fel a mai trendet és vásárlói igényeket. A szakirodalmi részben szó volt a marketing-mixről és annak szerepéről a csomagolás abban betöltött szerepéről. Emellett a csomagolás típusait, funkcióit és szerepét is mélyebben kifejtettem. A csomagolás kapcsolatteremtő szerepe pedig annak anyagán a színein és a formáin keresztül került bemutatásra. Fontosnak tartottam a vásárlói magatartás és döntési folyamatok vizsgálatát napjainkban. Ezután pedig a mai trendeket mutattam be, ahol szó volt környezettudatos csomagolóanyagokról és a "zero waste" boltok működéséről. Eredményeim alapján pedig a korábban felállított hipotéziseimet elfogadtam vagy megcáfoltam.

Leírás
Kulcsszavak
csomagolás, csomagolásmenedzsment, marketing-mix
Forrás