3D játék készítése fogyatékossággal élő gyerekek komplex gyógypedagógiai fejlesztéséhez

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

3D fejlesztőjáték készítése Unreal Engine 4 segítségével fogyatékossággal élő gyerekek komplex gyógypedagógiai fejlesztéséhez. A dolgozatban bemutatom, hogy az Unreal Engine 4 segítségével milyen játékot lehet létrehozni, ami akár a mai fiatal gyerekeket is leköti. A piacon sok gyógypedagógiai fejlesztőjáték megtalálható, akár szoftveres, akár fizikai formában, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a szoftveres változatok már nem kötik le a mai gyerekeket az elavultságuk miatt. A grafikai és játékmechanikai megoldásokkal a játékost sokkal jobban leköti ez a játék, az unalmas és képi világában nem elég meghatározó játékokhoz képest. A játék elsősorban az óvódás, alsó tagozatos korú, enyhe értelmi fogyatékos gyerekeket célozza meg. A cél az, hogy a játékban megtalálható feladatokkal már fiatalkorukban fejlődést érhessenek el. A játékban öt fejlődési területen érhetnek el fejlődést: vizuális figyelem, vizuális érzékelés, vizuális emlékezet, komplex emlékezet, általános tájékozottság. A játék a DevelopIT nevet kapta.

Leírás
Kulcsszavak
játékfejlesztés, unreal engine, 3d játék, fejlesztőjáték
Forrás