Marketing az oktatásban

Dátum
2007-01-09T13:00:46Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Diplomamunkámban az oktatásnak a nem nyereségorientált, azaz nonbusiness területével foglalkozom. Megvizsgálom azt, hogyan illeszkedik az oktatás a nonprofit szférába, milyen társadalmi szükségleteket elégít ki, milyen oktatásmenedzsmenttel kapcsolatos feladatokat tud ellátni és ehhez milyen marketing eszközöket tudnak alkalmazni. Részletesen foglalkozom az oktatás marketingvetületeivel, így a marketing-mix elemeivel, az alkalmazható marketing-stratégiákkal és általánosságban az intézményt jellemző marketingpolitikával. Napjaink iskoláinak kemény marketingtevékenységet kell folytatnia ahhoz, hogy a „piacát” megtartsa vagy újakat szerezzen. Ugyanakkor az intézményvezetőknek nemcsak igazgatóknak kell lenniük, hanem egyben menedzsereknek is, akik felfedezik a legkisebb piaci rést, mindig újat tudnak nyújtani a leendő tanulóiknak, kellően kreatívak, tisztességesek versenytársaikkal szemben és eközben egyre szélesebb körű marketingtevékenységet végeznek, miközben meg kell oldaniuk az intézményfenntartás nehézségeit is.

Leírás
Kulcsszavak
marketing-mix, stratégia, nonbusiness szektor, szolgáltatások, marketingszemlélet
Forrás