Az informatika jelene és jövője a közoktatásban

Dátum
2007-01-23T10:09:39Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az Európai Unióhoz való csatlakozás is indokolja, hogy az Oktatási Minisztérium kiemelt figyelmet fordítson az informatikai fejlesztésekre. Az iskolai számítógép-ellátottság, az informatikai eszközökkel támogatott különböző tanulási módszerek, az iskolai adminisztrációs és vezetés-irányítási rendszerek sokat fejlődtek az elmúlt években az EU tagállamaiban, és ehhez Magyarországnak is fel kell zárkóznia. Az átalakuló köz- és felsőoktatás a minőségi váltás mellett az informatikai fejlesztéseket egy széles körben elfogadott informatikai stratégiára kell alapozni. Az oktatási informatikai stratégia célja olyan, a korszerű tudásalapú társadalom követelményeinek megfelelő oktatási informatikai hálózat, informatikai eszközök és oktatási módszerek létrehozása, amelyek hatékonyan támogatják az iskolai oktatásban és a felsőoktatási képzésben résztvevő tanulók és tanárok munkáját, valamint olyan oktatást támogató igazgatási információs rendszerek bevezetését és használatát teszik lehetővé, amelyek hatékonyan segítik az állami és egyéb oktatási erőforrások optimális felhasználását.

Leírás
Kulcsszavak
informatikai stratégia célja, informatikai stratégia támogatói, Oktatási Informatikai Stratégia célterületei, hálózatok, internet
Forrás