A kreatív személyiségtulajdonságok fejlesztésének lehetőségei a matematikaórákon

Dátum
2007-01-29T12:55:54Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A kreatív személyiségtulajdonságok nem túl magas mérési eredményeit figyelembe véve azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a tanulók készségeit, képességeit szükségszerűen fejlesztenünk kell. Talán az egyik legnagyobb probléma az oktató-nevelő munkánk során, hogy nem alakítjuk ki a tanulók egyéni tanulási stratégiáit és módszereit. "Készen tálaljuk" az ismereteket, megmondjuk a gyereknek, hogy "mia legjobb megoldás", hogy időt takarítsunk meg. Így a kreatív képességek fejlesztésére nem fordítunk kellő időt. A gyerek kreatív személyiséggé formálásának kulcsa az iskolában a tanár. Az, hogy az adottságok, képességek és a kreativitás realizálódik-e a teljesítményben, nagymértékben a motivációs tényezők függvénye. A kíváncsiság, az érdeklődés és a tudásvány felkeltése, ébrentartása legfőbb hajtóereje az ismeretszerzésnek. Az egészséges sikerorientáció, a teljesítménymotiváció ösztönzi a tanulót az új ismeretek elsajátítására.

Leírás
Kulcsszavak
problémamegoldás, kreativitást mérő feladatlap, ötleggazdagság, hajlékonyság, rugalmasság
Forrás