Az elefántcsonttoronyból a piacra

Dátum
2009-09-28T08:07:18Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az egyetemi elitképzés a tömegképzés felé vette az irányt. A nagyszámú egyetemek széles képzési kínálatot nyújtanak a hallgatóknak. Az felsőoktatási intézményeket vállalatoknak tekinthetjük, mivel hatalmas költségvetésből gazdálkodnak, több száz alkalmazottat foglakoztatnak, több ezer hallgatót szolgálnak ki. Ehhez azonban menedzsment-szemléletű vezetésre, stratégiai tervekre van szükség. Miért ne működhetnének úgy, mint egy vállalat és miért ne lehetne irányításukat piaci szinten értelmezni? A legtöbb intézmény azért folytat marketing tevékenységet, hogy a csökkenő hallgatói létszámot megakadályozza. Ehhez elengedhetetlen a piac teljes körű ismerete, saját intézményi lehetőségek feltérképezése. Mindez csak akkor valósulhat meg, ha ez egyetem tudatos marketingstratégiát dolgoz ki. De mindenekelőtt rájön arra, hogy erre valóban szüksége van.

Leírás
Kulcsszavak
marketing, szolgáltatás, felsőoktatás, egyetem, oktatásmarketing
Forrás