Középiskolai tananyag feldolgozása számítógéppel

Dátum
2007-02-01T13:09:13Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Egyes európai országokban a számítógép mindennapos használati tárgy az oktatás során. Kis hazánkban ez még nem mondható el. Léteznek erre irányuló törekvések, de a gazdasági-társadalmi helyzet nem érett arra, hogy nálunk is alkalmazni lehessen a fejlett technika eszközét naponta az iskolákban többféle tantárgy tanítása során. A tanulást segítő programok megkönnyíthetik a számítógép mindennapos használatát, mind a tanárnak, mind a diákoknak. Például az oktató egy körülményes előkészületeket igénylő folyamat bemutatását megoldhatja számítógéppel (pl. fizika, kémia), szimulációs program segítségével. Vagy ha a tanteremben nem kivitelezhető a prezentáció, ismét csak nagy segítséget jelenthet egy számítógépes program, mely közli a megfelelő ismereteket a tanulókkal (pl. csillagászati ismeretek). Magyarországon ez elég lassú folyamatnak ígérkezik, a technikai-személyi feltételek nem mindenhol adottak az optimális körülmények biztosításához. Kevés helyen alkalmazzák a számítógépeket más tanórákon, mint számítástechnika. Ennek egyik oka, hogy a tanárok nagy része idegenkedik a gép használatától, másik oka, hogy nincs külön számítógép a szaktantermekben. Színvonalas, érdeklődést felkeltő oktatóprogramokkal, segédanyagokkal azonban megfoghatóak a diákok, tanárok egyaránt, s talán felgyorsítható a folyamat, amiben a számítógép tanítást-tanulást segítő eszközzé válik, melynek használata természetes lesz bármely tantárgy tanítása során. E munkámmal igyekszem a diákok tanulását segíteni, s a történelmet oktatók munkáját könnyíteni.

Leírás
Kulcsszavak
önálló tanulás, játékos számonkérés, bővebb anyagmennyiség egyéni tempó
Forrás