Az elektronikus ügyintézés gyakorlata egy fiktív cég példáján keresztül

Dátum
2010-03-08T08:17:11Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az elektronikus ügyintézés kialakulásához hosszú út vezetetett. A technológiai feltételek megteremtésén túl (pl.: digitális aláírás), számtalan jogi kérdést kellett elözetesen letisztázni mind Európai Uniós, mind tagállami szinten ahhoz, hogy a papír alapú (ok)iratokat felválthassák olyan elektronikus formában létezö dokumentumok, amelyek mind technológiai, mind jogi szempontból hiteles és biztonságos alternatívákat kínálnak az ügyintézés számos területén.

Magyarországon az elektronikus ügyintézés lehetösége bizonyos területeken egyelöre csupán csak új, modern, a hagyományos papíralapú, illetve személyes ügyintézéshez képest jelentösen gyorsabb, hatékonyabb és kényelmesebb alternatívát kínál (pl.: elektronikus számlázás), míg más egyéb területeken már most napjainkban is kötelezöen elöírt, egyetlen ügyintézési móddá lépett elö (pl.: cégeljárás, céges adóbevallás).

Az egyik oldalon újonnan megjelent ügyintézési lehetöségek alkalmazása, valamint a másik oldalon megváltozott ügyrend jelentösen átalakították a vállalatok müködését. Az adminisztratív jellegü kötelezettségek és feladatok ellátása egyre kevesebb, ámde szélesebb körü hozzáértéssel és felkészültséggel rendelkezö eröforrást igényel a cégek részéröl. Összességében elmondható, hogy a cégeknek több idejük és energiájuk jut az érdemi munkára, ezáltal jobban fókuszálhatnak az elsödleges, illetve jövedelemtermelö tevékenységükre, valamint fö profiljukra.

Mindazonáltal az elektronikus ügyintézésben rejlö lehetöségek még messzemenöen nincsenek kiaknázva teljesen. A technológia továbbfejlödésével, valamint a felhasználói igények növekedésével egyre több és több területen jelenhet meg az emberek, illetve a vállalatok hétköznapjaiban az elektronikus ügyintézés. A dolgozatban egy fiktív cég példáján keresztül bemutatott ügyintézési gyakorlatok csak rövid ízelítöt adnak a már jelenleg is kialakított elektronikus ügyintézési lehetöségekröl, amelyekkel napjaink vállalatai a tevékenységük során találkoznak. A jövo vállalkozásai bizonyára még ennél is többfélével kerülnek majd kapcsolatba.

Leírás
Kulcsszavak
elektronikus ügyintézés, elektronikus cégeljárás, elektronikus közigazgatás, digitális aláírás, elektronikus okirat
Forrás