A vasúti személyszállításban bekövetkezett változások Magyarországon 2001 és 2009 között

Dátum
2010-04-28T09:24:15Z
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Országunkban a közlekedés, a szállítás állítja elő a GDP 7-8%-át. Minden tizedik munkahely a közlekedéssel kapcsolatos figyelembe véve a közlekedési hálózatok építését és a járműgyártást is. A tömegközlekedésben egyaránt a helyi és helyközi közlekedésben az utasok száma folyamatosan csökken. Az emberek leginkább az autóbuszt használják tömegközlekedési eszközként. A világháborúk után a magyar vasút hatalmas hátránnyal, hiányossággal indult és ez, sok éves lemaradást eredményezett a környező országokkal szemben. Ezt a hátrányt sajnos a mai napig nem tudta behozni az ország. Jelenleg a vasút csak egy a légi és a közúti közlekedés mellett. A közúti közlekedés rohamos fejlődése miatt a vasút részaránya évről-évre csökken. A vasúti tömegközlekedésben részvevők száma az elmúlt 7 évben csökkenő tendenciát mutatott. Ennek egyik oka lehet, hogy a MÁV már nem képes finanszírozni az olyan vonalakat, amit kevesen vesznek igénybe így kénytelen bezárni. Erről tanúskodik az hogy 2007 óta az állami vasutak közel 30 vonalat volt kénytelen bezárni ezen okokra hivatkozva. A vasutat igénybe vevő emberek számának folyamatos csökkenése, valamint az elmúlt évek vonalbezárásainak megnövekedése kétségbe vonja a vasúti tömegközlekedését jövőjét Magyarországon. Ennek érdekében a vasútnak előreláthatólag nagy változáson kell keresztülmennie, ha életképes tömegközlekedési forma akar maradni ebben az országban.

Leírás
Kulcsszavak
Vasút, Tömegközlekedés, Közlekedéspolitika, Infrastruktúra, Statisztika
Forrás