Abaffy, Zsuzsanna; Csernoch, Mária; DE--Bölcsészettudományi Kar
A dolgozat keretein belül egy hosszabb lélegzetű, összetett feladaton keresztül fogom bemutatni a számítógépes gondolkodás fejlesztésének lehetőségeit táblázatkezelői környezetben, fókuszálva a gondolkodás és problémamegoldó képességek fejlesztésére, nem tradicionális feladatokkal. A mentorált és a mentor közös munkája során fontos tervezetten és előrelátóan felkészülni egy informatika óra megvalósítására, lehetőségeire, esetleges buktatóira. A csoportösszetétel előzetes megismerésétől kezdődően, kettejük kooperációjának főbb állomásaival foglalkozom. Központi kérdés, hogy a mentorált és diákok együttműködésében, adott feladaton keresztül, hogyan lehet mindennapi életünk adatait logikusan, rendszerezetten, feldolgozni, a számítógépes szemléletmódot kialakítani.