Hallgatói dolgozatok (Világgazdasági és Nemzetközi kapcsolatok Intézet)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Világgazdasági és Nemzetközi kapcsolatok Intézet 2024-től végzett hallgatóinak diplomamunkáit tartalmazó gyűjtemény. A dolgozatok kizárólag az egyetem IP címeiről érhetők el.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Világgazdasági és Nemzetközi kapcsolatok Intézet) Szerző szerinti böngészés "Csapóné Riskó, Tünde"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kávétermelés gazdasági és társadalmi hatásainak vizsgálata, fenntarthatósági törekvésekKovács, Kíra; Csapóné Riskó, Tünde; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatom fő célja a fejlődő, kávétermelő országok gazdasági és társadalmi helyzetének bemutatása. Elsőként kitértem a kávéra, annak történetére, kulturális és társadalomban betöltött szerepére, majd termesztésére. Kiemeltem a főbb kávétermelő és a terméket exportáló országokat. Dolgozatomban bemutattam a fenntarthatóság fogalmát. Ezután ismertettem a különböző fenntarthatósági mozgalmakat, azok céljait, működését, majd összefoglaltam néhány kritikát is ezekkel a szervezetekkel szemben. Ismertettem a primer kutatásom eredményeit és az azokból levont következtetéseket. Végezetül pedig különböző statisztikai elemzéseket végeztem a kérdőíves megkérdezésre érkezett válaszokat felhasználva.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A közösségi média hatásai az X-Y-Z generációkat tekintve MagyarországonLóránt, Krisztián; Csapóné Riskó, Tünde; DE--Gazdaságtudományi KarA digitális forradalom, különösen a közösségi média térnyerése, alapvetően átalakította az emberek kommunikációs és kapcsolatteremtési szokásait világszerte. Ezek a változások Magyarországon is érezhetőek, különös tekintettel az X, Y és Z generációkra, melyek tagjai eltérő időszakokban és környezetben nőttek fel, így eltérően közelítik meg a digitális világot. A közösségi média jelenléte nem csupán a személyes kapcsolatokat formálja át, hanem az információáramlást, az identitásképzést, a kereskedelmet különböző marketingfogásokkal és a társadalmi szereplést is. Társadalmi lények vagyunk, így évszázadok óta kiemelkedő fontossággal bír az emberek közötti kapcsolatok kiépítése és fenntartása. Az internet térhódításával ezeket a kapcsolatokat, beszélgetéseket és szórakozási igényeket egyre inkább az online térbe helyezzük át, valamint a digitális világban tapasztalható interaktivitás és növekvő érdeklődés eredményeként egyre több és izgalmasabb közösségi szolgáltatások jelennek meg. Ezek a globális hálózatok lehetővé teszik számunkra, hogy minél több információhoz jussunk, és mindezt egyre gyorsabban érjük el. Szakdolgozatom elkészítése során igyekeztem feltárni, hogy hogyan és milyen mértékben befolyásolja, illetve alakítja át az X, Y és Z generáció mindennapi életét, kommunikációját, kapcsolatait valamint fogyasztói szokásait a közösségi média. Ezen keresztül mélyebb betekintést nyerni az online platformok által formált világunkba.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A tudatos táplálkozással és növényi alapú étrenddel kapcsolatos attitűdök, fogyasztói szokások vizsgálataCsorba, Fanni; Csapóné Riskó, Tünde; DE--Gazdaságtudományi KarNapjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap az emberek életében az egészséges életmód, a tudatos táplálkozás, a növényi alapú étrend. Szakdolgozati kutatásom célja annak feltérképezése volt, hogy a növényi alapú táplálkozás milyen hatással van az emberek életére, mennyiben része annak, milyen attitűdökkel rendelkeznek iránta. A téma vizsgálatát kiterjesztettem a tudatos táplálkozás, illetve az ehhez kapcsolódó környezettudatosság kérdésköreire is. Szekunder kutatásomban áttekintettem a legfontosabb hazai és külföldi szakirodalmakat, különböző kutatások eredményeire fókuszálva a növényi alapú étrendet, továbbá a fogyasztói tudatosságot illetően. Primer kutatásomban a kitöltők attitűdjeit, fogyasztói szokásait vizsgáltam online kérdőíves megkérdezés formájában. Olyan kérdésekre is kerestem a választ, mint hogy az emberek mennyire vásárolnak tudatosan, mit vesznek figyelembe vásárlásaik alkalmával, milyen tényezők, szereplők befolyásolják őket döntéseikben. Mind a primer, mind a szekunder kutatásom alátámasztja, hogy az életvitelünk, fogyasztásunk minősége mindannyiunk közös érdeke, mivel nemcsak a saját egészségünkre, hanem mások jólétére is nagy hatással vagyunk.