Hallgatói dolgozatok (Gazdasági Szaknyelvi Kommunikációs Központ)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Gazdasági Szaknyelvi Kommunikációs Központ 2024-től végzett hallgatóinak diplomamunkáit tartalmazó gyűjteménye. A dolgozatok kizárólag az egyetem IP címeiről érhetők el.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Gazdasági Szaknyelvi Kommunikációs Központ) Szerző szerinti böngészés "Czellér, Mária"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A francia borok fogyasztási szokása MagyarországonPiricz, Tekla Marianna; Czellér, Mária; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozat a francia borokkal kapcsolatos magyarországi fogyasztási szokásokat mutatja be. A szakirodalmi áttekintésben olvasni lehet a bor kialakulásáról, a francia borvidékekről, a borkóstolás szabályairól és a borfogyasztási szokásokról hazánkban. Primer kutatási módszernek a mélyinterjút és a kérdőíves megkérdezést választottam. Az általam felvetett hipotézisek a következők voltak: A magyarok borfogyasztók. A francia borokat illetően a magyar fogyasztók tudása hiányos. Az online borvásárlás nem népszerű Magyarországon. Összességében a magyarok pozitív véleménnyel vannak a francia borokról. Ezt a négy kijelentést kívántam igazolni, vagy cáfolni a kutatásommal. Végül az összes hipotézisem igazolásra került.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Gasztronómiai Hagyományok Bretagne-banMolnár, Anna Éva; Czellér, Mária; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban Bretagne Franciaországi régió gasztronómiai hagyományairól írtam. A dolgozatban bemutatom röviden a régió földrajzást, gazdaságát, történelmét é kultúráját. Ezen kívül röviden összefoglaom a legfontosabb pillanatokat a francia konyhaművészet történelméből. A dolgozatban bemutatom részletesen Bretagne hagyományos ételeit, italait és a gasztronómiához kapcsolódó főbb alapanyagokat. Kitekintést nyújtok továbbá a gasztroturizmus fontosságára is. Saját kutatásomban azt vizsgálom, hogy a magyar fogyasztók mennyire ismerik Franciaország és Bretagne gasztronómiáját, illetve, hogy mennyire lennének nyitottak ezeknek a további megismerésére.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Párizs mint turisztikai desztináció a Z-generáció körébenMajor, Petra; Czellér, Mária; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatomban összefüggést kerestem a Z-generáció utazási szokásai és Párizs kapcsolata között. Az utazás egyre fontosabb az emberek számára és érdekes témának gondoltam, mi jellemzi az én generációm szokásait. Úgy gondoltam, hogy ezt a két témakört érdemes ötvözni és ennek eredményeképpen egy érdekes tanulmányt kaphatunk. A célkitűzésem az, hogy bebizonyítsam, hogy az én generációmra különböző külső tényezők hatással vannak és, hogy választ kapjak arra, hogy más is csodásnak látja-e Párizst, vagy ha nem, én felhívjam a figyelmüket arra, hogy érdemes ellátogatni Párizsba.