Hallgatói dolgozatok (Agrár- és Üzleti Digitalizáció Intézet)
Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez
Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Agrár- és Üzleti Digitalizáció Intézet 2024-től végzett hallgatóinak diplomamunkáit tartalmazó gyűjteménye. A dolgozatok kizárólag az egyetem IP címeiről érhetők el.
Böngészés
Hallgatói dolgozatok (Agrár- és Üzleti Digitalizáció Intézet) Szerző szerinti böngészés "Lengyel, Péter"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A debreceni Szent László Görögkatolikus Gimnázium és Technikum érettségi utáni képzésében résztvevő tanulók motivációi és tanulási módszereiKeller, Edit; Lengyel, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarA kutatás célja az volt, hogy feltárja és összehasonlítsa a debreceni Szent László Görögkatolikus Gimnázium és Technikum diákjainak egészségügyi szakmai oktatásban való részvételét, különös tekintettel az oktatási preferenciákra. A vizsgálat arra is kitért, hogy milyen motivációk és módszerek jellemzik a tanulókat különböző életszakaszokban és élethelyzetekben. A kutatás kérdőíves felmérésen alapult, amelyet a nappali és nem nappali képzésben résztevő tanulók töltöttek ki. A kutatás rámutatott, hogy a nők továbbra is dominálnak az egészségügyi szakképzésben, és ez a tendencia még napjainkban is fennáll. Emellett azt is megállapította, hogy az idősebb korosztályokat inkább anyagi előnyök és szakmai fejlődés motiválja a tanulásra, míg a fiatalabbaknál inkább a karrierépítés áll az előtérben. Végül, az eredmények alapján látható, hogy mind a jelenléti, mind a hibrid oktatásnak jelentős szerepe van az egészségügyi szakmai képzésben, míg a távoktatás kevésbé népszerű választásnak bizonyult.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Kávéfogyasztás a fenntarthatóság tükrébenHumicskó, Gabriella; Lengyel, Péter; DE--Gazdaságtudományi KarSzakdolgozatomban szeretném bemutatni a kávé elterjedését, annak típusait, valamint feldolgozási folyamatát. Kívánom továbbá bemutatni a piacot uraló országokat, valamint azokat a neves márkákat, akik erre a termékre építették regnáló birodalmaikat. Mindezen folyamatok környezetre való hatásait is részletezem több szempontból. Válaszokat keresek azokra a kérdésekre, hogy a magyar társadalom kávékészítmény fogyasztói milyen szokásokkal vannak felvértezve és milyen ismeretekkel rendelkeznek az elfogyasztott italukkal kapcsolatban. Végül, de nem utolsó sorban, információkat keresek azzal kapcsolatban, hogy mennyire fenntartható napjainkban a kávéfogyasztás és milyen tényezők fenyegetik eme régi szokás fennmaradását.