Szerző szerinti böngészés "Albert, Andrea"
Megjelenítve 1 - 5 (Összesen 5)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A diákönkormányzat jelene és jövője a saját iskolámbanAlbert, Andrea; Németh, Nóra Veronika; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatomban arra kívánok rávilágítani, hogy miért hasznos, ha van az iskolában diákönkormányzat, és mi szükséges ahhoz - a diákság, a DÖK vezető és az iskolavezetés részéről -, hogy az együttműködés eredményes legyen. A diákönkormányzat történetének rövid áttekintése után a szervezet törvényi hátterét mutatom be, miközben többször reflektálok arra, mindez hogyan valósul meg a saját intézményemben. Kérdőíves felmérésben azt vizsgálom, a diákok mennyire ismerik az iskolában működő diákönkormányzat tevékenységét. A kérdőív részletes elemzését és az ebből levont következtetéseket a dolgozat harmadik része tartalmazza.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Feladatgyűjtemény informatikából kereskedelmi és vendéglátóipari tanulóknak(2012-04-27T08:35:12Z) Albert, Andrea; Papp, Zoltán; DE--TEK--Informatikai KarSzövegszerkesztési és táblázatkezelési feladatok kereskedelmi és vendéglátóipari szakiskolai tanulók részére. A feladatgyűjtemény olyan feladatokat tartalmaz, melyek elősegítik a tanulók felkészülését a szakmai tudást mérő szintvizsgára és a szakmai írásbeli vizsgára.Tétel Korlátozottan hozzáférhető "Gazdasági cseléd-sorsok a klasszikus szociográfiák tükrében"(2010-02-23T07:44:51Z) Albert, Andrea; Mojzesné Székely, Katalin; DE--ATC--Mezőgazdaságtudományi Kar.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az iskolai e-sport lehetőségei az informatika projektmódszerrel történő tanításábanSzücs, Gábor; Albert, Andrea; DE--Bölcsészettudományi KarA számítógépes játékok és az online közvetítésükre alapuló e-sport napjaink fiatal generáció-jának elsődleges szabadidő-eltöltési eszköze. Történelem és informatika szakos tanárként ko-moly kihívás a számomra, hogy a két, igen komoly elméleti módszertannal rendelkező tantárgy anyagát a diákok számára vonzóan, gyakorlatiasan és mégis a magas szakmai kívánalmaknak megfelelően tanítsam. Dolgozatomban épp ezért a modern projektmódszereknek megfelelő, reális célkitűzésekben gondolkodó informatika-oktatási módszereket vizsgáltam és egy magyarországi iskolai viszonyok közé illeszkedő, modern informatikai tanmenetet igyekeztem megvalósítani.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Kombinatorikai algoritmusok(2006-08-02T09:49:51Z) Albert, Andrea; Papp, Zoltán; DE--TEK--Informatikai KarEz a dolgozat hasznos lehet a matematikát tanulóknak, egyetemi hallgatóknak egyaránt, de mindenekelőtt a matematikatanároknak, akik számítógépükön matematikai kísérleteket szeretnének végezni. Aki alaposan áttanulmányozza ezt a pár oldalt, az aktívan megismerkedhet – ha csak kis részével is – a matematika egyik alapvető ágával, a kombinatorikával.A dolgozat nyolc részből áll, mindegyik rész külön-külön is feldolgozható, és mindegyik rész végén találhatóak feladatok, melyek a megoldott problémák megértése után könnyen megoldhatóak, pár feladathoz a dolgozat végén útmutató is található. Az első részben a fontosabb rendezési algoritmusokat - a válogató rendezés, beszúró rendezés, shell rendezés, gyorsrendezés, ládarendezés - ismerhetjük meg. A második rész keresési algoritmusokról szól - egy n elemű halmaz k. elemét keresve több gondolat is célravezető lehet. A leggyorsabb az, ha egy olyan eljárást alkalmazunk, amelyik átrendez egy a[1..n] tömböt úgy, hogy például a középső elem előtt csak nála kisebb vagy egyenlő, utána csak nála nagyobb vagy egyenlő számok legyenek, és rekurzív módon ott folytatjuk az eljárást amelyik részben lehet a keresett elem. A harmadik részben a bináris kereséssel foglalkozunk. Azokat az értékeket, amelyek között keresünk, magunk állítjuk elő: ez a egészrész(t*i) (i = 1, 2, …, n) sorozat lesz, ahol t=1+√5/2. Ha a tömbben a keresett elem nem fordul elő, akkor n+1-et ad vissza. Több megoldást is adunk. A második esetben függvény nélkül oldjuk meg a feladatot, hogy a sikertelen keresést is közvetlenül jelezni tudjuk. Ez függvénnyel nem volna lehetséges, mivel a visszatérési érték a függvénnyel azonos típusú kell legyen. A harmadik programmal az 1, 2, 2, 3, 3, 3, …, n, n, …, n rendezett sorozatból a keresett számot annyiszor íratjuk ki, ahányszor az előfordul benne. A negyedik részben a bináris kitalálás témakörrel foglalkozunk, a számítógép minimális számú igen-nem válaszok segítségével találja ki, hogy melyik számra gondoltunk. Az ötödik részben az n_királynő problémával foglalkozunk. Például n = 8 esetén egy 8 x 8-as sakktáblán úgy helyezünk el 8 királynőt, hogy azok ne üssék egymást. Ez egy szép példa a visszalépéses eljárásmódra. Itt a probléma történetével is megismerkedhetünk. A hatodik részben betekintést nyerhetünk a permutációk világába, olyan érdekes programokon át, mint a ciklusokba szedés és a Jozefusz-permutáció. Egy kör alakú asztal körül n db ember ül. Körbejárva minden m-ediket kizárjuk, és a későbbi számlálásba nem számítjuk bele. A kizárt emberek sorszámából alkotott sorozatot (n,m)-Jozefusz-permutációnak hívjuk A hetedik részben kétszemélyes játékokkal foglalkozunk. A Nim és Négyzetes_Nim kőhalommal játszott játékokat ismerhetjük meg, és Withoff játékát, mely egy régi kínai játék, egy szép matematikai elmélettel. A nyolcadik részben a részösszeg problémával foglalkozunk. Ezt a híres problémát egy speciális esettel oldjuk meg: Ábel és Káin n darab aranyrögöt örökölnek. √1, √2, ..., √n uncia súllyal. Alkossunk két halmot ezekből, melyek a lehető legkevésbé különböznek egymástól. Egy jó, de nem szükségszerűen a legjobb megoldást adja az FFD heurisztika, az optimális megoldást a részöszeg program segítségével kapjuk. A fejezethez tartozó feladatok között megtaláljuk a rendezés egy érdekes alkalmazását, az arany permutációt. Az n számpárok (i, modf(i*t)), i = 1, ..., n rendezését fogjuk elvégezni, a második koordináta szerint, ahol t= √5-1/2. Az első koordinátákat adja vissza a program. Az eredmény az ún. arany permutáció 1..n-ig. A megfelelő programokkal megvizsgáljuk az arany permutáció meglepő tulajdonságait.