Szerző szerinti böngészés "Bencsik, Andrea"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Agrár-felsőoktatás, agrárgazdasági elemzések(Debreceni Egyetemi Kiadó – Debrecen University Press, 2022) Székely, Csaba; Mohácsi, Márta; Fényes, Hajnalka; Kapronczai, István; Pataki, László; Vajai, Balázs; Katits, Etelka; Szalka, Éva; Palányi, Ildikó; Bencsik, Andrea; Hevesi, Endre; Mohácsi, Márta100 évvel ezelőtt nevezték ki Reichenbach Béla professzort az akkor létesült Üzemtani Tanszék élére a Budapesti királyi magyar Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának mezőgazdasági osztályán. A tanszék különböző politikai rendszereken, egy világháborún és egy forradalmon keresztül, egy székhelyváltozáson és hat különböző egyetemi név- és szervezeti változáson átesve, különböző vezetőkkel töltötte be fontos szerepét az agrár-felsőoktatásban. „Gödöllői üzemtani iskola” néven vált híressé, és több generáció agrármérnökét, üzemszervező agrármérnökét, gazdasági agrármérnökét, vállalatgazdasági szakmérnökét, doktoranduszát és menedzserét képezte. A tanulmány az alapítás óta eltelt száz év változásait tekinti át abban a reményben, hogy a tanszék a jövőben is folytatni tudja a magyar mezőgazdaság sikere érdekében kifejtett oktatási és kutatási tevékenységét, de az utóbbi évek történései ezt kérdésessé teszik. A tanulmány a tanszék jelenlegi helyzetéhez vezető utat vázolja fel, és kitér a következményekre is.Tétel Szabadon hozzáférhető Trendek és tendenciák a magyarországi állami egyetemek HR-rendszereinek továbbfejlesztése területén(2008-12-15) Poór, József; Bencsik, Andrea; Fekete, Iván; Majó, Zoltán; László, GyulaIn the last couple years it has been fully accepted that human resource management plays an increasing role in the success of organizations, and also in the development and sustainability of national and international competitiveness (Gordon- Whitchurch, 2007). In the developed industrial countries – mostly the Anglo-Saxon pioneers – public institutions (including higher education) abandoned the normative and bureaucratic-controlled Taylor system (Karoliny et al, 2003). Beginning in the 70’s representatives of the New Public Management model, based exclusively on the effectiveness of business solutions, gained more ground. The early 80’s brought the widespread implementation of reform programs. These efforts have created models and experience that were applicable in the converging countries of Europe – including Hungary. After reviewing the latest professional literature and analyzing practices of eleven Hungarian universities we will assess the conversion of Human Resource Management and consider possibilities for modernization. Journal of Economic Literature (JEL) classifications: I21; H19; M52;M53;M54