Szerző szerinti böngészés "Csorba, Anett"
Megjelenítve 1 - 6 (Összesen 6)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető Angst, Macht und Politik in ausgewählten Prosawerken von Marlene StreeruwitzCsorba, Anett; Horváth , Andrea; Irodalom- és Kultúratudományok Doktori Iskola; Debreceni Egyetem::Bölcsészettudományi Kar::Germanisztikai IntézetAbsztrakt Félelem, hatalom és politika Marlene Streeruwitz válogatott prózaműveiben A disszertáció célja, hogy betekintést nyújtson Marlene Streeruwitz korai irodalmának legfontosabb irodalomelméleti, feminista és politikai aspektusaiba. Míg az értekezés első felében a női írás elmélete (Écriture féminine) és a tudatfolyam technika bemutatása is fontos szerepet játszik, úgy az elméleti fejezetek elsősorban az írónő két legmeghatározóbb vitairataira fókuszálnak, egészen pontosan: Sein. Und Schein. Und Ersceinen. (1997) valamint Können. Mögen. Dürfen. Sollen. Wollen. Müssen. Lassen. (1998). Ezen szegmens célja, hogy átfogó képet alkosson Marlene Streeruwitz unortodox és lázadó írói stílusáról, melyet az írónő leginkább az (feminista) írásról alkotott elméleteiben és a világirodalom nagy narratíváival szemben támasztott kritikus gondolataiban fejez ki. Végül, de nem utolsó sorban célja az elméleti szegmensnek az is, hogy magyarázattal szolgáljon arra a kérdésre, hogy miért tért át Marlene Streeruwitz a színházról a feminista irodalomra. Az elemző fejezetek Marlene Streeruwitz három korai prózaművére fókuszálnak: Verführungen. 3. Folge Frauenjahre. (1996), Nachwelt. Ein Reisebericht. (1999) és Jessica, 30. Roman. Drei Kapitel. (2004). A regényelemzések három főaspektus mentén történnek: félelem, hatalom és politika. A konklúzív fejezet célja, hogy röviden összefoglalja az írónő korai alkotói szakaszára jellemző legfontosabb jellemzőket, az írásról, női irodalomról és patriarchizmusról alkotott kritikáit és elméleteit.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Die Rolle der deutschen Frauen nach dem Zweiten WeltkriegGarancsi, Annamária; Csorba, Anett; DE--Bölcsészettudományi KarIn meiner Abschlussarbeit beschäftigte ich mich mit der Rolle der deutschen Frauen während des zweiten Weltkriegs. Meine Arbeit habe ich 4 große Teile aufgeteilt. Im ersten Hauptkapitel schriebe ich über die Auswirkungen des zweiten Weltkriegs für die Frauen. Im zweiten großen Kapitel beschäftigte ich mich mit den sogenannten Trümmerfrauen. Im dritten größeren Kapitel war mein Ziel, wieder einen kurzen, historischen Überblick zu geben. In diesem Kapitel habe ich über Damenmode mehr geschrieben. Im vierten und letzten Kapitel habe ich den deutschen Film "Das Wunder von Bern" analysiert. Ich entschiede mich für diesen Film, weil es uns perfekt die Situation der Nachkriegszeit in Deutschland präsentiert.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Die Rolle der deutschen Frauen nach dem zweiten WeltkriegGarancsi, Annamária; Csorba, Anett; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozatomban a nők szerepével foglalkoztam a második világháborút követő időszakban. A második világháború nagy veszteségnek számított Németország számára minden szempontból. Családokat szakított szét, így a nők kénytelenek voltak átvállalni a férfiak szerepét, ők lettek a családfenntartók. A szakdolgozatomban a nők szerepével foglalkoztam a háborút megelőző időszakban, illetve részletesen bemutattam az életüket a háború alatt és után. Egy nagyobb fejezetben kitértem még a "Trümmerfrau-jelenségre" is, illetve a divat változását is bemutattam a második világháború utáni időszaktól egészen máig. A szakdolgozatomat egy filmelemzéssel zártam, melynek címe: A berni csoda.Tétel Korlátozottan hozzáférhető History of Narrative and Interpretation in Graham Swift's Waterland(2013-01-16T09:25:53Z) Csorba, Anett; Györke, Ágnes; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarThe aim of this thesis is to introduce some of the most significant characteristics of historiographic metafiction through the narrative of Graham Swift’s Waterland. Relying on two books by Linda Hutcheon – The Poetics of Postmodernism and The Politics of Postmodernism - I plan to examine Waterland’s treatment of History, of mystery, of grand narratives, of historical representations and interpretations, while also paying attention to the novel’s perception of historical knowledge and of its limitations. My main goal is to reach to the conclusion that Waterland is not an ideological novel, which seeks to “persuade their readers” (Poetics 180) about one truth only. Instead, it makes the readers “question their own […] interpretations” (180) about History, events and facts.Tétel Szabadon hozzáférhető Marlene Streeruwitz elméleti értekezései és jelentősége az osztrák női irodalomban(2015) Csorba, AnettTétel Korlátozottan hozzáférhető Unmöglichkeit eines weiblichen Schreibens(2014-05-14T08:41:25Z) Csorba, Anett; Horváth, Andrea; DE--Bölcsészettudományi KarEine der Kernfragen feministischer Forschung betraf das Problem der weiblichen Stimme, die zur Erforschung und zur Thematisierung der ‚écriture féminine‘ – des weiblichen Schreibens — führte und mit dem Namen Héléne Cixous verbinden ließ. Obwohl Cixous einen wichtigen Beitrag zu dem Weiblichkeitskonzept leistete, dennoch gab es viele Schwachstellen in ihrer Theorie. Aufgrund des Scheiterns der écriture féminine kam ich zu der Frage, ob nicht gerade eine Missinterpretation in dem ursprünglichen Écriture-Begriff das Problem verursachte?