Szerző szerinti böngészés "Csorba, Anett"
Megjelenítve 1 - 10 (Összesen 10)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető Angst, Macht und Politik in ausgewählten Prosawerken von Marlene Streeruwitz(2023) Csorba, Anett; Horváth , Andrea; Irodalom- és Kultúratudományok Doktori Iskola; Debreceni Egyetem::Bölcsészettudományi Kar::Germanisztikai IntézetAbsztrakt Félelem, hatalom és politika Marlene Streeruwitz válogatott prózaműveiben A disszertáció célja, hogy betekintést nyújtson Marlene Streeruwitz korai irodalmának legfontosabb irodalomelméleti, feminista és politikai aspektusaiba. Míg az értekezés első felében a női írás elmélete (Écriture féminine) és a tudatfolyam technika bemutatása is fontos szerepet játszik, úgy az elméleti fejezetek elsősorban az írónő két legmeghatározóbb vitairataira fókuszálnak, egészen pontosan: Sein. Und Schein. Und Ersceinen. (1997) valamint Können. Mögen. Dürfen. Sollen. Wollen. Müssen. Lassen. (1998). Ezen szegmens célja, hogy átfogó képet alkosson Marlene Streeruwitz unortodox és lázadó írói stílusáról, melyet az írónő leginkább az (feminista) írásról alkotott elméleteiben és a világirodalom nagy narratíváival szemben támasztott kritikus gondolataiban fejez ki. Végül, de nem utolsó sorban célja az elméleti szegmensnek az is, hogy magyarázattal szolgáljon arra a kérdésre, hogy miért tért át Marlene Streeruwitz a színházról a feminista irodalomra. Az elemző fejezetek Marlene Streeruwitz három korai prózaművére fókuszálnak: Verführungen. 3. Folge Frauenjahre. (1996), Nachwelt. Ein Reisebericht. (1999) és Jessica, 30. Roman. Drei Kapitel. (2004). A regényelemzések három főaspektus mentén történnek: félelem, hatalom és politika. A konklúzív fejezet célja, hogy röviden összefoglalja az írónő korai alkotói szakaszára jellemző legfontosabb jellemzőket, az írásról, női irodalomról és patriarchizmusról alkotott kritikáit és elméleteit.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Die Geburt des Romans Im Westen nichts Neues (1929) von Erich Maria RemarqueMészáros, Lujza; Csorba, Anett; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozatomban az Erich Maria Remarque által írt Nyugaton a helyzet változatlan (1929) című regény születéséről írtam. Bemutatom a szerző életét és munkásságát, a regény témáját és a nyugati front állóháborúját. Illetve írok a könyv egyes elemeiről is, amik miatt a mű megismételhetetlenül zseniális.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Die Rolle der deutschen Frauen nach dem zweiten WeltkriegGarancsi, Annamária; Csorba, Anett; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozatomban a nők szerepével foglalkoztam a második világháborút követő időszakban. A második világháború nagy veszteségnek számított Németország számára minden szempontból. Családokat szakított szét, így a nők kénytelenek voltak átvállalni a férfiak szerepét, ők lettek a családfenntartók. A szakdolgozatomban a nők szerepével foglalkoztam a háborút megelőző időszakban, illetve részletesen bemutattam az életüket a háború alatt és után. Egy nagyobb fejezetben kitértem még a "Trümmerfrau-jelenségre" is, illetve a divat változását is bemutattam a második világháború utáni időszaktól egészen máig. A szakdolgozatomat egy filmelemzéssel zártam, melynek címe: A berni csoda.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Die Rolle der deutschen Frauen nach dem Zweiten WeltkriegGarancsi, Annamária; Csorba, Anett; DE--Bölcsészettudományi KarIn meiner Abschlussarbeit beschäftigte ich mich mit der Rolle der deutschen Frauen während des zweiten Weltkriegs. Meine Arbeit habe ich 4 große Teile aufgeteilt. Im ersten Hauptkapitel schriebe ich über die Auswirkungen des zweiten Weltkriegs für die Frauen. Im zweiten großen Kapitel beschäftigte ich mich mit den sogenannten Trümmerfrauen. Im dritten größeren Kapitel war mein Ziel, wieder einen kurzen, historischen Überblick zu geben. In diesem Kapitel habe ich über Damenmode mehr geschrieben. Im vierten und letzten Kapitel habe ich den deutschen Film "Das Wunder von Bern" analysiert. Ich entschiede mich für diesen Film, weil es uns perfekt die Situation der Nachkriegszeit in Deutschland präsentiert.Tétel Korlátozottan hozzáférhető History of Narrative and Interpretation in Graham Swift's Waterland(2013-01-16T09:25:53Z) Csorba, Anett; Györke, Ágnes; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarThe aim of this thesis is to introduce some of the most significant characteristics of historiographic metafiction through the narrative of Graham Swift’s Waterland. Relying on two books by Linda Hutcheon – The Poetics of Postmodernism and The Politics of Postmodernism - I plan to examine Waterland’s treatment of History, of mystery, of grand narratives, of historical representations and interpretations, while also paying attention to the novel’s perception of historical knowledge and of its limitations. My main goal is to reach to the conclusion that Waterland is not an ideological novel, which seeks to “persuade their readers” (Poetics 180) about one truth only. Instead, it makes the readers “question their own […] interpretations” (180) about History, events and facts.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Holocaust und Migrationspolitik in Deutschland nach 1945Tóth, Katalin; Csorba, Anett; DE--Bölcsészettudományi KarA holokauszt a német történelem tragikus mélypontja, amely belevésődött a kollektív emlékezetbe. A német rezsim 1933 és 1945 között szisztematikusan üldözte a zsidókat, mely során körülbelül 6 millió ember vesztette életét, és azok, akik túlélték ezt az időszakot, súlyos traumát szenvedtek. A dolgozatom fő témája tehát a holokauszt, mint a német társadalom történelmi traumája, mely alapján vizsgálom az egyéni és kollektív emlékezet szerepét a holokauszttal kapcsolatban, illetve a traumát és traumafeldolgozást. Ezeket a témaköröket pedig nagyon jól bemutatja a „Porrá zúzott álmok” (2003) című film, melyet a második fejezetben részletesen elemzek. Ebben az elemzésben a cselekményen és a főszereplőn kívül kitérek még arra is, hogy hogyan ábrázolják a filmben a traumát, az egyéni és a kollektív emlékezetet. A dolgozatom harmadik fejezetében pedig a német migrációs politika alakulását vizsgálom, illetve megpróbálom a holokausztot és a német migrációs politikát összekötni, illetve a kérdést megválaszolni: vajon befolyásolhatta-e a német migrációspolitika alakulását a holokauszt és a náci diktatúra traumája?Tétel Korlátozottan hozzáférhető Horrorfilme in der deutschen FilmkulturDragony, Máté; Csorba, Anett; DE--Bölcsészettudományi KarSzakdolgozatomban a német horrorfilm műfajának történeti és kulturális vizsgálatát végeztem el, különös tekintettel két meghatározó alkotásra: Friedrich Wilhelm Murnau Nosferatu - Eine Symphonie des Grauens (1922) filmjére és Gore Verbinski Ein Heilmittel gegen Wellness (2016) című művére. Kutatásom központi kérdései: Hogyan alakult a német horrorfilm műfaja az 1920-as évektől egészen napjainkig? Milyen kulturális és társadalmi hatások formálták a Horrorfilm esztétikáját és tematikáját? Hogyan jelennek meg a félelem, a természetfeletti, valamint a társadalmi és pszichológiai konfliktusok ezekben a filmekben?Tétel Korlátozottan hozzáférhető Künstliche Intelligenz in der populären KulturKind, Diána; Csorba, Anett; DE--Bölcsészettudományi KarIn meiner Abschlussarbeit habe ich über die Wichtigkeit der künstlichen Intelligenz geschrieben. Die Arbeit beschäftigt sich nicht nur mit der Erklärung des Begriffes, sondern auch mit der Analyse eines popkulturellen Filmes "I am Mother (2019)".Tétel Szabadon hozzáférhető Marlene Streeruwitz elméleti értekezései és jelentősége az osztrák női irodalomban(2015) Csorba, AnettTétel Korlátozottan hozzáférhető Unmöglichkeit eines weiblichen Schreibens(2014-05-14T08:41:25Z) Csorba, Anett; Horváth, Andrea; DE--Bölcsészettudományi KarEine der Kernfragen feministischer Forschung betraf das Problem der weiblichen Stimme, die zur Erforschung und zur Thematisierung der ‚écriture féminine‘ – des weiblichen Schreibens — führte und mit dem Namen Héléne Cixous verbinden ließ. Obwohl Cixous einen wichtigen Beitrag zu dem Weiblichkeitskonzept leistete, dennoch gab es viele Schwachstellen in ihrer Theorie. Aufgrund des Scheiterns der écriture féminine kam ich zu der Frage, ob nicht gerade eine Missinterpretation in dem ursprünglichen Écriture-Begriff das Problem verursachte?