Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Dobos, Anett"

Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Civil érdekek az Európai Unióban
    Dobos, Anett; Elek, Nóra Ilona; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A demokratikus rendszerekben az állampolgárok alapvető joga, hogy hangoztathassák véleményüket, és közreműködjenek az ország ügyeinek alakításában. Szakdolgozatomban a civil érdekérvényesítés lehetőségeit vizsgálom. Alapvetően arra kerestem a választ, hogy a civilek melyik érdekérvényesítő csatornákat részesítik előnyben, mely eszközök használata a leggyakoribb, illetve a legritkább, és miért. A legnagyobb hangsúlyt a civil szervezetek, és ezen belül a zöldszervezetek érdekérvényesítésére helyeztem, bemutatva az Európai Unió legbefolyásosabb környezetvédelmi ernyőszervezetének a működését.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Finnország és Németország PISA eredményeinek vizsgálata 2000 és 2012 között
    Dobos, Anett; Vona, Máté; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatom témájául a PISA mérések elemzését választottam Finnország és Németország vonatkozásában. Mindkét ország az Európai Unió tagja és nincsenek közöttük jelentős fejlettségbeli különbségek, azonban ha az oktatás szemszögéből vizsgáljuk őket, akkor több is felfedezhető. Gyakran a várakozások egyáltalán nem váltak be a kompetenciamérések eredményének nyilvánosságra hozatalakor. Az első mérés előtt, 2000-ben mindkét országot magas helyen rangsorolták az előzetes megítélések alapján, azonban Németország meglepetést okozott a közvéleménynek, ezért döntöttem eredményei elemzése mellett. Finnország teljesítményétől is hangos volt a sajtó, a „finn csoda” kifejezés is gyakran elhangzott ebben az időszakban, ez a másik tényező, ami miatt az ország oktatásának a hátterét vizsgálom.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó