Szerző szerinti böngészés "Erdei, Regina"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kínai beutazó turizmus fejlesztésének jelentősége Magyarország számáraErdei, Regina; Vargáné Csobán, Katalin; DE--Gazdaságtudományi KarA hagyományos turisztikai küldő piacok, mint Németország és az Egyesült Államok mellett napjainkra újabbak jelennek meg, egyre nagyobb jelentőséggel bírnak az úgynevezett BRIC államok – Brazília, Oroszország, India és Kína, melyek közül leginkább Kínára figyel a világ. Kína mára a világ első számú turisztikai küldő országai között van, jelentősége várhatóan továbbra is növekedni fog. Magyarországon kínai beutazó turizmusról 2003 óta beszélhetünk, amikor hazánk felkerült az „engedélyezett turisztikai célország” státuszú országok listájára, amióta folyamatosan nő az ide érkező kínai turisták száma, azonban ez még mindig alacsonynak mondható. Hazánknak hatékonyabban kellene kihasználnia a kínai piacban rejlő lehetőségeket. Dolgozatomban szeretném bemutatni a két ország közötti turizmus helyzetét, azt, hogy hogyan jelenünk meg a kínai turisztikai piacon, illetve, hogy miként kellene ezen javítani, annak érdekében, hogy növeljük a hazánkba érkező kínai turisták számát. A kezdeti szekunder források, magyar és angol nyelvű szakirodalom, könyvek, cikkek, kiadványok, a kelet-ázsiai turizmusra vonatkozó statisztikai adatok feldolgozása nagyban hozzájárult önálló primer kutatómunkámhoz, melyet Kína harmadik legnagyobb városában, Kantonban végeztem el. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a kérdőívemet megválaszolók hazánkba egy több európai országot érintő túra részeként látogatnának el néhány napra, mely útról az interneten tájékozódnának, azonban a szervezéskor utazási iroda segítségét vennék igénybe. Országunk imázsa a vizsgálat szerint pozitív, Magyarország vonzó úti cél a túlzsúfoltságból és szennyezettségből szabadulni vágyó kínaiak számára. Könnyebbséget jelentene a szigorú vízumintézkedések enyhítése és Budapesttel közvetlen repülőjárat bevezetése. A marketing során legnagyobb szerepet a kínai online médiában, kínai nyelven való megjelenés jelentheti.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A nemzetközi hallgatók elkötelezésének módszere a Debreceni Egyetem mellett – tudatos felsőoktatási marketingtevékenység kiegészítve a minőségi hallgatói tapasztalat biztosításávalErdei, Regina; Frankó, Krisztina; DE--Gazdaságtudományi KarAz utóbbi évtizedekben tapasztalt látványos hallgatói létszám növekedésével párhuzamosan nőttek a felsőoktatás finanszírozásának költségei. A felsőoktatási intézmények rákényszerültek arra, hogy a piacosodás felé vegyék az irányt: oktatást szolgáltatnak, amelyért cserébe a hallgatók, mint fogyasztók tandíjat fizetnek. A felsőoktatási piacon a versenyképesség egyik alapvető tényezője a nemzetköziesedés, melynek klasszikus módja során az intézmények idegen nyelven hirdetnek meg teljes képzéses programokat külföldi hallgatók számára. Gazdasági és jövedelemtermelési szempontokat figyelembe véve az intézmények számára azon külföldi hallgatók tekinthetőek a legfontosabbnak, akik diplomamobilitásban, azaz teljes képzésben vesznek részt az adott egyetemen és ott megszerzik diplomájukat. Nem csak világszerte, de Magyarországon belül is egyre erősödő versenyhelyzet tapasztalható a felsőoktatási intézmények piacán a külföldi hallgatók elnyerésért. Az ebben rejlő lehetőségeket a Debreceni Egyetem időben felismerte és tett is azért, hogy nemzeti és nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő eredményeket érjen el. Hazánkban a Debreceni Egyetem a legnépszerűbb intézmény a külföldi hallgatók körében, a hazai nemzetközi felsőoktatási piac vezetője. Kutatásom során arra kerestem a választ, vajon mi lehet a titka annak, hogy az egyetem évről-évre egyre több külföldi hallgatót vonz a felsőoktatásnak azon globális piacán, ahol a kínálat a kereslet többszörösére nőtt, s vajon a Debreceni Egyetem valóban olyan hallgatói élményt nyújt a külföldi diákok számára, mely kombinálja a kiemelkedő minőséget a megfizethető szolgáltatással?