Szerző szerinti böngészés "Gesztelyi, Hermina"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 59)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 21. századi szülők mesélési szokásaiBártfai, Evelin; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozat a 21. századi szülők egy részének a mesélési szokásait vizsgálja. A dolgozat elsősorban a mese gyermekekre gyakorolt pozitív hatásait mutatja be. Mindezek mellett vizsgálja a mesefilmek pozitív és negatív tulajdonságait. A dolgozat elsődleges célja, hogy pontos képet lehessen látni a mostani gyermekek mesével való találkozásáról. Felhívja az olvasó figyelmét a mesélés fontosságára és jelentőségére.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A gyermekkönyv illusztráció műfaja, szerepe a gyermekkori befogadásban Grela Alexandra művészi világa alapjánKerezsi-Kiss, Anna Rita; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA kutatásom első felében általánosságban értekezem az illusztráció fogalmáról, a lényegéről majd a szöveg és illusztráció kapcsolatát, modelljeit figyelem meg. Ebben a fejezetben napjaink gyerekkönyv kiadását és az illusztrációit figyelem meg. Azt feltételezem, hogy a gyerekkönyv kiadásra és illusztrációkra napjainkban az jellemző, hogy egyre fontosabb szerepe van az illusztrációknak: megfigyelhető, hogy hangsúlyosabb a kép, mint a szöveg, illetve egyre gyakoribb a szimbolikus, autonóm képi megjelenítés. A dolgozat második részében a kortárs illusztráció megfigyelése érdekében egy konkrét művész, Grela Alexandra munkáit figyelem meg, aki véleményem szerint ékes példája az ilyen jellegű autonóm művészetnek. Megfigyelésemet olyan módon teszem, hogy kiválasztottam egy-egy konkrét kötetet, kiadványt, különböző műfajokból, a mesekönyvek közül a Gibbon és makákót, a papírszínházai közül A vakok és az elefántot, a verseskötetek közül pedig a Kóc Gerzsont, illetve a Csipkerózsikát, ami elsősorban egy design könyv, de silent book-nak is tekinthetjük. Ezekben megfigyelem, elemzem a rajzokat, megfigyelem az adott műben az illusztráció szöveggel való kapcsolatát.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A mese hatásai az óvodáskorú gyermekekreTurai, Gréta; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozatban a mese hatásait vizsgáljuk az óvodáskorú gyermekekre. A mese számtalan területen gyakorol fejlesztő vagy pozitív hatást a gyermekekre. Ezenkívűl a tabutémák is szerepet kapnak a szakdolgozatban. Azt kutattuk, milyen módon jelenik meg az óvodában. Az ezzel kapcsolatos kutatáshoz Shona Innes Ölelj meg! könyvsorozata nyújt segítségét.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A mesék szerepe a gyermeki fejlődésbenFerenczi, Letícia; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarSzakdolgozatom a beszédfejlődéshez kapcsolódik. Jelen szakdolgozat azt vizsgálja, hogy milyen szerepet játszanak az olvasott mesék, vagy mesefilmek a kisgyermekek fejlődésében. A beszédfejlődés egy igen összetett folyamat, így igyekeztem összegezni a szakirodalmak alapján a fontos információkat erről a témáról. Ezen belül pedig betekintést nyerhetünk a bölcsődés korú gyermekek médiahasználati, illetve meseolvasási szokásaiba. Megvizsgálom, hogy milyen mértékben befolyásolják a beszéd fejlődését a különböző telekommunikációs eszközök ebben a korban. Kérdőívemben a szülők meseolvasási szokásait is tanulmányoztam, illetve válaszokat kerestem arra, hogy milyen minőségű mesét olvasnak gyermekeik számára.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Állatábrázolás és állatszereplők a magyar gyermekirodalombanDanó, Adrienn; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA dolgozat készítésekor törekedtem arra, hogy elegendő ismeretet szerezzek a téma bemutatását illetően. Legfőképpen a bölcsődés korosztályra koncentráltam ezek kifejtésében, Célomul azt tűztem ki, hogy egy általános, a témának minden szinten megfelelő dolgozatot tudjak összeállítani szakirodalmak és az ismereteim alapján. Ami a szempontokat illeti, a gyermekirodalmat és annak fő műfajainak rövid áttekintését szerettem volna bemutatni, nevezetesen a mondókát, verset és mesét, melyben az állatok is jelen vannak. Ezen műfajok tekintetében nagyobb szerepet kapott az állatmese és az azokban megjelenő állatszereplők. Az állatszereplők a dolgozat egészében fontos szerepet töltenek be, egy mindig visszatérő elem a tartalomban.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Állatmesék a bölcsődés korú gyerekeknekZsiros, Melinda Magdolna; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozat témájának kulcsszereplői azok a gyerekek, akik a Hernádnémetiben található Cseperedő Biztos Kezdet Gyerekházba, a Mesesziget Bölcsődébe és az Eszterlánc Mini Bölcsődébe járnak. Szakirodalommal alátámasztva szót ejtek a meséről általánosan, majd az állatmesékről. Kifejtem a szülők szerepét a mese szeretetében, valamint a gyerekkönyvek és az irodalom szerepét a 0-3 éves korú gyermekek életében. Vizsgáltam a bölcsőde-gyerekház jelentőségét a mesélésben. A dolgozat a téma kérdéseit elsődlegesen a vizsgálati csoportba tartozó egyéneken keresztül mutatja be. Az intézményekben dolgozó képzett szakemberek feladata és felelőssége, hogy megértessék a szülőkkel a mese fontosságát.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Állatmesék a gyermekirodalombanBujdosó, Zsuzsa Éva; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTapasztalataink szerint a szakdolgozatom témájának aktualitását mi sem támasztja jobban alá, mint az a tény, hogy a gyermekek erős kötődése az állatokhoz nagyon sok lehetőséget ad arra, hogy ezen keresztül nyújtsunk nekik esztétikai élményt és fejlesszük verbális, szociális képességeiket, növeljük szókincsüket és kreativitásukat. A képzelőerő fejlesztésére is alkalmasak az állatmesék. Minden kisgyermeknek van valamilyen tapasztalata különféle állatokkal kapcsolatban. A dolgozatomban kifejtem az állatmesék fontosságát. Vizsgáljuk, milyen hatása van a gyermek személyiségfejlődésére a meséknek. Elemzésre kerül három olyan állatmese is, melyben szerepel a róka.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Anyanyelvi nevelés a bölcsődébenMolnár-Csetneki, Nikoletta; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarSzakdolgozatom célja, hogy a szakirodalmak és kérdőíves kutatásom segítségével gyarapítsam szakmai tudásomat, illetve szeretnék bepillantást nyerni a bölcsődékben dolgozó kisgyermeknevelők anyanyelvi és irodalmi nevelési módszereibe. Utána-járni, hogy mennyire jó vagy rossz a helyzet ezen a téren, milyen eszközöket, módszereket alkalmaznak, ők hogyan ítélik meg az irodalmi nevelés fontosságát és szerepét, esetleg mi az, ami hátráltatja vagy megnehezíti munkájukat ezen a téren.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Bethlen Kata írott és vizuális önreprezentációi(2012-05-04) Gesztelyi, Hermina; Fazakas, Gergely Tamás; Bölcsészettudományi KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Bethlen Kata önmegjelenítései az egyén és a közösség reprezentációs kontextusaiban(2012-12-13) Gesztelyi, Hermina; Fazakas, Gergely Tamás; Bölcsészettudományi KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Bethlen Kata önmegjelenítései az egyén és a közösség reprezentációs kontextusaiban(2014-02-06T22:42:56Z) Gesztelyi, Hermina; dr. Fazakas, Gergely Tamás; Bölcsészettudományi KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Bethlen Kata reprezentációi(2014-04-22T09:17:50Z) Gesztelyi, Hermina; Fazakas, Gergely Tamás; DE--Bölcsészettudományi KarDolgozatom Bethlen Kata személyén keresztül igyekszik megmutatni, hogy a kora újkorban milyen lehetőségei adódtak egy nemes asszonynak az önmegjelenítésre, illetve milyen elvárások irányították ennek formáit. Elsődlegesen szövegeit és templomi adományait vizsgálom, de gyógyító, könyvtáralapító, oktatás- és egyháztámogató tevékenységét is bevontam a kutatásba. Minden esetben a felekezeti, családi és önreprezentáció felől, a nemzetközi és társadalomtörténeti kontextus figyelembevételével próbáltam elemezni tevékenységeit. Így sikerült megmutatni, hogy Bethlen Kata nemcsak a létező elvárásrendszernek megfelelően láttatta magát, hanem ő is követendő példává lépett elő. Dolgozatom végén a kutatás további irányait, a még feltárandó terülteket jelöltem ki.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Bethlen Kata szöveges és vizuális önreprezentációi(2011-11-19) Gesztelyi, Hermina; Fazakas, Gergely; Bölcsészettudományi KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A Csimota Kiadó Tolerancia-sorozataFricz, Blanka; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA dolgozatom témája a Csimota Kiadó Tolerancia-sorozatát mutatja be. Azért esett a választásom a Tolerancia-sorozatra, mert úgy éreztem ezekről a kötetekről kevesebb szó esik a hétköznapokban. A különlegessége abban rejlik,hogy olyan témákat dolgoz fel, mint az elfogadás, élet-elmúlás, kiközösítés, előítélet és a másságban rejlő értékek. A Tolerancia-sorozat történetei az életről szólnak, és általuk a gyermek megtanulja, hogyan viszonyuljon a világhoz, illetve más emberekhez.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A csodagyerekek (szín)tere(2011-10-30) Gesztelyi, Hermina; Fazakas, Gergely; Bölcsészettudományi KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Az értő figyelem módszerének alkalmazása az óvodapedagógus kommunikációjábanSebessy – Geönczy, Judit; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarAz emberi létezésünk egyik alappillére a kommunikációs képességünk. S mint ilyen, nagyon fontos szerepet tölt be az életünkben. Meghatározza mindennapjainkat, emberi kapcsolatainkat, interakcióinkat. Óvodapedagógusként a kommunikáció vizsgálata érdekes kihívást tartogat, mert az óvodapedagógus a gyermekek részére szolgáló minta-közvetítő emberként jelenik meg. Az óvodában a gyermekekkel való kommunikáció nagyon fontos, a kommunikáció „hogyan” – ját pedig ma már kutatások igazolják. Nem hanyagolható el az a legfontosabb tétel sem, mely szerint az óvoda a közösségi társas viselkedés 1. színtere (a család után), melyben a csoport szerveződése a gyermektől, a családtól független, ahol az érzelmi viszonyulások nem alapvetően adottak – úgy, mint a családban. Itt, ebben a közegben elsősorban a pedagógus a kommunikációjával ér el hatást – verbális és nem verbális csatornán egyaránt. Ezért is lehet fontos a kommunikációt – mint az egyén megnyilvánulásának alaptételét vizsgálni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Érzékenyítés a fogyatékossággal élő személyek iránt alsó tagozatos gyermekek körébenSzegedi, Ágnes Zsuzsanna; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozat témája a fogyatékossággal élők iránti érzékenyítés megjelenése integrált iskolák alsó tagozatán. A dolgozat ismerteti az integráció és érzékenyítő tevékenységek gyermekek életében betöltött szerepét, ennek elméleti hátterét, illetve bemutatja a témát érintő kutatást. A vizsgálat feltárja az integrált iskolák alsó tagozatán oktató tanítók tapasztalatait az érzékenyítő tevékenységeket illetően, azok gyerekeknél elért esetleges hatását. Valamint az érzékenyítő tevékenységeket a szépirodalmi eszközök alkalmazására leszűkítve is elemzi.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Érzékenyítő könyvek a kortárs gyermekirodalombanKaszás, Edina; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarAzért választottam ezt a témát, mert mind a mesének, mind a toleranciának óriási jelentőséget tulajdonítok. A tolerancia, mint általánosan elfogadott érték, sokkal inkább jelenik meg elméleti síkon, mintsem a gyakorlatban. Ugyan nap mint nap hallhatunk, olvashatunk ennek fontosságáról, ez hétköznapi cselekedeteinkben azonban kevésbé tükröződik. Teljesítményorientált, rohanó világunkban hajlamosak vagyunk abba a hibába esni, hogy egy személyt csupán egy tulajdonság alapján ítélünk meg. Ugyanakkor, minden ember esetében érdemes személyiségének egészét figyelembe venni, hiszen az az egy, számunkra ellenszenves tulajdonság eltorzíthatja az egész emberről alkotott képünket. A mese segítségével felkelthetjük a gyermekek érdeklődését olyan témák iránt is, melyekre egy egyszerű beszélgetés keretein belül kevésbé lenne lehetőségünk.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Három, kettő, egy, kilövés!(2013-09-06) Gesztelyi, Hermina; dr. Fazakas, Gergely Tamás; Bölcsészettudományi KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Az irodalmi nevelés jelentősége és az elektronikai eszközök szerepe a kisgyermekek fejlődésébenTóth, Szonja Márta; Gesztelyi, Hermina; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozatom megírásához egy, a napjainkban gyakran felmerülő témát választottam: miért fontos az irodalmi nevelés a kisgyermekkorban, és emellett milyen pozitív és negatív hatást gyakorol a gyermekekre a különböző elektronikai eszközök használata. Azért választottam ezt a témát, mert véleményem szerint ebben az életkorban rendkívül meghatározóak azok a benyomások, amelyek a gyerekeket érik és szerettem volna jobban megismerni ezt a témakört, illetve ezek hatásait. Azt gondolom, hogy a gyermekek fejlődésének szempontjából nélkülözhetetlen, hogy a számukra megfelelő irodalmi nevelésben részesüljenek, sok mesét, mondókát és verset halljanak. Ezek rengeteg új ismeretet közölnek a számukra, emellett élményt is jelentenek és fejlesztik a különböző készségeiket. Ezzel szemben állnak az IKT (információs és kommunikációs technológiai) eszközök, amelyek manapság hozzátartoznak az emberek életéhez, például: televízió, számítógép, rádió, telefon. A jelen kor gyermekei természetesen kezelik ezeket az eszközöket, hiszen születésüktől fogva megtalálhatóak a környezetükben. Ennek hatására új kérdések merültek fel: mikor hasznos és mikor válik károssá ezeknek az eszközöknek a használata?
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »