Szerző szerinti böngészés "Helmeczi, Gabriella"
Megjelenítve 1 - 8 (Összesen 8)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető A magyar lakosok egészségi állapota, egészségmagatartása 2020-as SHARE Corona Survey (Covid-19) adatainak tükrében - Hagyományos statisztikai és rough set alapú elemzés(2021) Takács, Péter; Láczay, Magdolna; Szakál, Zoltán; Varga, Levente; Kristóf, Zsolt; Paulikné Varga, Barbara; Tóth, Kitti; Helmeczi, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető A magyar lakosok egészségi állapota, egészségmagatartása 2020-as SHARE Corona Survey (Covid-19) adatainak tükrében – Hagyományos statisztikai és rough set alapú elemzés(University of Debrecen Press) Takács, Péter; Láczay, Magdolna; Szakál, Zoltán; Varga, Levente; Nádasdi, Kristóf Zsolt; Paulikné Varga, Barbara; Tóth, Kitti; Helmeczi, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető A Sóstó-Gyógyfürdők Zrt. kínálata az idősödő generációknak(University of Debrecen Press) Helmeczi, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető A Sóstó-Gyógyfürdők Zrt. kínálata az idősödő generációknak(2021) Helmeczi, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető A Sóstó-Gyógyfürdők Zrt. kínálata az idősödő generációknak, a gyógyturizmus piacának generációspecifikus jellemzőinek tükrében(University of Debrecen Press) Helmeczi, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető Tétel Korlátozottan hozzáférhető A középiskolás tanulók teljesítményét befolyásoló tényezőkHelmeczi, Gabriella; Láczay, Magdolna; DE--Egészségügyi KarEgészségügyi tanár szakos hallgatóként fontosnak tartottam, hogy olyan témakört kutassak, melynek eredményeit felhasználhatom és beépíthetem a pedagógiai módszertáramba. Adódott a kutatási kérdések sora, amikor azt kerestem, milyen tényezők befolyásolják a tanulókat, mik segíthetik őket leginkább a jó eredmények elérésében. Szakirodalmi kutatásaim alapján megállapítottam, hogy a tanulók teljesítményét rengeteg tényező különböző mértékben befolyásolhatja. Az első és talán a legnagyobb mértékű befolyásoló tényező a család. A család az elsődleges szocializációs színtér. A családban tanultakat – akár jó, akár rossz dolgokat – továbbvisszük magunkkal a további kisközösségeinkbe. A másodlagos szocializációs színtér az iskola, mely szintén nagy mértékben befolyásolja a diákok teljesítményét. A motiválatlannak tűnő diákról kiderülhet: csak nem a képességei szerinti helyre kerülő, elesett, tanácstalan, más nehézséggel küzdő zárkózott vagy tiltakozó egyén, akinek segítségre van szüksége. Ezt a segítséget az oktatási intézmény és a pedagógusok meg tudják adni számukra. Az általam megfigyelt iskolában, a saját gyakorlatom és kutatásom eredményeiből láthatóvá vált, hogy a hátrányos helyzetű családokból érkező diákok is motiválhatók, a tanulási nehézséggel, öröklött nehezítő tényezőkkel küzdő tanulók fejleszthetők a megfelelő módszerekkel, a tehetséges diákokat pedig támogathatjuk, mentorálhatjuk, segíthetjük a pályaválasztásukban, és elindíthatjuk őket a nekik megfelelő úton. Megfigyeléseim kereteit a Mönks-Renzulli modell szempontjai alapján végeztem, és leendő tanárként arra a megállapításra jutottam, hogy pedagógiaipszichológiai módszerekkel megismerhetjük a tanulókat, segíthetjük a fejlődésüket, pályaválasztásukat, mentorálhatjuk őket. Ehhez olyan iskola lenne ideális, ahol a különböző adottságú gyerekeket integráltan neveljük, de az egyéni képességeik, adottságaik alapján oktatjuk, mentoráljuk őket, hogy majd a társadalomba be tudjanak illeszkedni és az befogadja őket.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A viselkedésproblémás gyerekekről alkotott eltérő percepciókHelmeczi, Gabriella; Hüse, Lajos; Debreceni Egyetem::Egészségügyi Kar; DE--Egészségügyi KarSzakdolgozatomban a viselkedés problémás gyerekek beilleszkedési nehézségeivel foglalkozom. Bár a téma szakomhoz nem kapcsolódik, a tanulmányaimhoz mindenképp. Dolgozatom elkészítése lehetőséget adott arra, hogy elmélyüljek ebben a témában. Egészségügyi szervezőként a jövőben olyan turisztikai szolgáltatásban szeretnék dolgozni, ahol lehetősége van családok és gyerekcsoportok elszállásolására is. Szakdolgozatomban olyan kérdésekre keresem a választ, amelyek alapján meghatározható, hogy milyen hatással van egy problémás viselkedésű gyerek a környezetére. Milyen kapcsolatban áll a pedagógusával, a gyerekekkel, a családjával. Egy olyan gyerek, akinek a viselkedése zavarja a környezetét, nem biztos, hogy diagnosztizált viselkedészavaros. Kutatásom alapja a különböző látásmódok megismerése. Interjúk során megismerhettem pedagógiai, védőnői és szülői látásmódokat, valamint egy esettanulmányt is készítettem, ahol a pedagógus a való életben is bemutatta a megbeszélteket. A diagnosztizálás szakértő feladata. A probléma pontos oka sok esetben ismeretlen, de megfigyeléssel, elmondások alapján és esettanulmány készítéssel sok gyermek és szülő történetét megismerhettem.