Szerző szerinti böngészés "Kardos, Magdolna Valentina"
Megjelenítve 1 - 4 (Összesen 4)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Emberi erőforrás fejlesztés a kis- és középvállalkozásokbanKardos, Magdolna Valentina; Kiss, Zsuzsanna; DE--Gazdaságtudományi KarJelen dolgozatom első felében az emberi erőforrás fejlesztés szakirodalmával foglalkozok. Az emberi erőforrás menedzsment meghatározása után, részletesebben kitérek a vállalati képzésekre, amelyben ismertetem a képzés folyamatait, módszereit. A következő részben a vállalatok emberi erőforrás fejlesztés gyakorlatát vizsgálom. A vállalatokon belül a legjobban hozzáértőkkel strukturált interjút folytatok, így mutatom be a képzési lehetőségeket és az értékelésüket a mikro-, kis- és középvállalkozásokból (KKV) vett mintám alapján. Az oka, amiért a kis- és középvállalkozásokra szűkítettem az az, hogy a magyar gazdaság fontos részét képezik, működésük vizsgálata soha nem veszít aktualitásából, hiszen Magyarországon (és egész Európán belül is) ők foglalkoztatják a versenyszféra legnagyobb részét. Ez a szektor az innováció és a jövőbe mutató megoldások bölcsőjének tekinthető.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A GSV Kft. és versenytársai vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetének elemzéseKardos, Magdolna Valentina; Tarnóczi, Tibor; DE--Gazdaságtudományi KarDiplomadolgozatom célja egy kiválasztott vállalkozás és versenytársainak vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetének elemzése. A vizsgálathoz olyan vállalkozást választottam, amelynek a gazdálkodásába unokatestvérem segítségével alaposabb betekintést nyerhettem, továbbá a vezetőkkel folytatott személyes konzultációk során olyan információkat gyűjthettem, amelyek a beszámoló sorainak könnyebb értelmezését tették lehetővé. A cég melletti választást tovább erősítette, hogy a társaság vizsgálatával elősegíthetem a hatékonyabb és eredményesebb működést, illetve a jövőbeni döntések, lépések meghozatalát. A GSV Kft. mellett még két vállalkozást választottam, amelyek kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszere alapján azonos tevékenységet végezzenek.Tétel Szabadon hozzáférhető közösségi média hatása a médiafogyasztásra és a reklámpiacra(2023-05-23) Kardos, Magdolna Valentina; Gál, TímeaSocial media has become an integral part of our daily life and has completely transformed our society. While it had a social function at the beginning, it has had an increasing economic potential from the early 2010s. Our research objective was to explore the economic and social effects of social media on our society. Document analysis was applied in the research, thus relevant publications and studies were collected and processed. Based on the research results, it can be concluded that in recent years the time spent with online media consumption has increased dynamically for all generations, both globally and in Hungary. The advertising market rearranged fundamentally due to the change of media consumption, the revenue of the printed media decreased steeply while the online media increased exponentially since the economic crisis of 2008 in particular with social media. Concerns of data protection and significant tax debt came up in the last couple years despite of the social websites. Based on this fact, by establishing equal competition on the media market, the fulfilment of the tax payment and the observance of data protection rules have become reasonable for the state to take stricter actions against the global technology companies.Tétel Szabadon hozzáférhető Miért nem járnak az emberek labdarúgó-mérkőzésre Magyarországon?(2021-09-27) Balogh, Renátó; Kardos, Magdolna Valentina; Bácsné Bába, ÉvaBoth international and domestic research on passive sport consumption focuses on the motivations of fans. However in Hungary, unlike the examples of North America and Western Europe, we have to look for answers to the question of why people do not go to football matches. In order to find an answer to this question, we conducted an online survey with a number of items of 347 people. For the latter a scale measuring absence from sport consumption was used and the reliability of the scales was tested by Cronbach's alpha calculation. After our principal component analysis, we developed 5 internal and 5 external factors, on which we conduct hypothesis test along demographic and sports consumption variables. Based on our results, we have established that, contrary to public opinion, the low number of spectators in Hungarian football matches is not only and primarily due to unsucces and the low quality of matches. Our respondents are mostly kept away from stadiums by football-related government measures, as well as by preferring to participate in other recreational program opportunities.