Szerző szerinti böngészés "Kiss, Krisztina"
Megjelenítve 1 - 7 (Összesen 7)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az Alkotmánybíróság szervezete és működéseKiss, Krisztina; Tóth, Gábor Attila; DE--Állam- és Jogtudományi KarA szakdolgozatom témájául a magyar Alkotmánybíróságot választottam. Ezen belül is a szervezetére és működésére fektettem nagyobb hangsúlyt. Ezután az alkotmánybírósági modellekről írtam. Itt a centralizált és a decentralizált modellt is bemutattam, valamint 3-3 példaországot is szemléltettem. Mielőtt rátértem volna volna az alkotmánybíróságra, először röviden egy kis ismertetőt adtam a kialakulásáról; mikor is jelent meg, valamint a fogalmát is tisztáztam. A szervezetén belül a következőkre tértem ki: teljes ülés, háromtagú tanácsok. Az Alkotmánybíróság elnökét részletesebben mutattam be; megválasztása, feladat és hatásköre. Emellett az Alkotmánybíróság főtitkárjáról, az állandó bizottságokról és alkalmazottakról is írtam. A működését illetően bemutattam az indítványt, a testületi és a háromtagú tanácsok előtti eljárást, végül pedig az Alkotmánybíróság döntéseit is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Keresztény hit és vallásgyakorlás hatása a vezetői gyakorlatokraKiss, Krisztina; Barizsné Hadházi, Edit; DE--Gazdaságtudományi KarEgyre nagyobb számossággal fellelhető a vallás, a személyes hit vezetésre gyakorolt hatását kutató szakirodalom. Dolgozatomban a keresztény hit vezetési gyakorlatokra kifejtett hatását kutattam, melyet egyrészről kérdőívezés, másrészről struktúrált interjúk lefolytatásával hajtottam végre. Kérdőíves kutatásom során a magukat kereszténynek, vallásosnak és nem keresztény vallásosnak vallók válaszait vetettem össze vezetői gyakorlataik több oldalról való megközelítése révén. Ezek statisztikai elemzését követően az eredményeim a következőképpen alakultak: ellentétben számos korábbi kutatás eredményeivel, miszerint számos pozitív hatása van a személyes hitnek, vallásnak a vezetésre, vezetőkre, nem volt kimutatható lényegi eltérés a két csoport tagjainak vezetési gyakorlatai között, sőt esetenként a magukat kereszténynek valló kitöltőim kerültek ki gyengébb értékeléssel. Az általam lefolytatott interjúbeszélgetések némileg más színt hoztak kutatásomba azáltal, hogy ott nem az összehasonlítás, hanem a keresztény szemléletű vezetés mélyebb megértésére törekedtem. Két egyházi és egy "világi" közegben vezetőként működő keresztény beszélgetőpartnereim belátást engedtek vezetői filozófiájuk mellett számos vezetői gyakorlatukba, s az általuk megélt és vezetéshez felhasznált bibliai alapelvek közül is megosztottak velem néhányat. Kutatásom korlátainak átívelésével teljesebb rálátáshoz juthatunk egy esetleges jövőbeni kutatás révén, s fontos kiemelni, hogy bőven rejt potenciált magában a kérdéskör és terület, s úgy gondolom, hogy a Bibliában olvasható, vezetésre vonatkozó gondolatok, irányelvek igen értékesek és hozzátehetnek a mai vezetéstudományi alapelvekhez.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Az OTP bank NYRT online és offline marketingtevékenységeKiss, Krisztina; Fehér, András; DE--Gazdaságtudományi KarA dolgozatom az OTP bank online és offline marketingtevékenységéről szól, az OTP bemutatásával egybefoglalva. Kitérek marketing fogalmára, a bankmarketingre és az OTP ezekben való tevékenységére. Bemutatom a reklám fogalmár és az OTP logó erre való vonatkozását.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Pályázati lehetőségek hátrányos helyzetű gyermekekkel foglalkozó intézmények számáraKiss, Krisztina; Márkus, Edina; DE--Bölcsészettudományi KarMagyarország számára az uniós csatlakozás után nyíltak meg igazán a forrásoknak, pályázatok útján való lehívásának lehetőségei. Ezeket az oktatási intézmények is egyre gyakrabban veszik igénybe mind beruházási, mind tudásalapú fejlesztéseik finanszírozására. Dolgozatomban bemutattam, hogy milyen támogatások, pályázatok vannak a felzárkóztatás érdekében, egy halmozottan hátrányos helyzetű intézmény számára, kiemelten az Európai Unió által támogatott pályázati lehetőségeket. A vezetésnek – és személy szerint az intézményvezetőnek – a forrásbővítés területén is kiemelkedő szerepe van, ami a saját bevételek növelését jelenti. E tekintetben igen nagy különbségek vannak intézménytípusonként és településtípusonként. Dolgozatom célja, az intézményem, ahol dolgozom, pályázati munkájának áttekintése, illetve néhány folyamatban lévő vagy a közelmúltban lezárult pályázatok intézményi hatékonyságának elemzése. Továbbá, a megvalósított pályázatok közül - különös tekintettel a hátrányos helyzetű iskolák számára kiírt tenderek bemutatása, illetve áttekintést adni a jelenlegi közoktatási pályázati lehetőségekről. Saját intézményemben az EU-s forrásból finanszírozott pályázati lehetőségeket maximálisan kihasználjuk mind infrastrukturális, mind szakmai fejlesztés területén. Az értékelésembe bevont pályázatok céljai összhangban voltak intézményünk cél és feladatrendszerével, de az eddigi eredmények nincsenek arányban, a befektetett erőforrásokkal, a társadalmi elvárásokkal. A felzárkóztatás területén tett erőfeszítések, az eddig elért eredmények, még nem elégségesek, és nincsenek arányban a befektetett szellemi és anyagi erőforrásokkal.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Számelméleti versenyfeladatok a középiskolában(2011-05-05T12:44:36Z) Kiss, Krisztina; Pintér, Ákos; DE--TEK--Természettudományi és Technológiai Kar--Matematikai IntézetKözépiskolás tanulók számára rendezett matematikai versenyeken szereplő számelméleti feladatok témánként csoportosítva.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Täter als Opfer? Zur Interpretation von Hanna Schmitz in Bernhard Schlinks Roman "Der Vorleser"Kiss, Krisztina; Pabis, Eszter; DE--Bölcsészettudományi KarDen Schwerpunkt meiner Analyse bildet die Frage, ob Hanna Schmitz in Schlinks Roman als Täter oder Opfer interpretiert wird.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Tiszaújváros gazdasági, ökológiai és társadalmi helyzeteKiss, Krisztina; Szabó, Bernadett; DE--Gazdaságtudományi KarTiszaújváros ökologia társadalmi gazdasági helyzetének vizsgálata.Mélyinterjú a polgármesterrel és kérdőìves felmérés a lakosság körében ezek értékelése,elemzése következtetések levonása,javaslatok.