Szerző szerinti böngészés "Kupa, Judit"
Megjelenítve 1 - 3 (Összesen 3)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A 3-6 éves gyermekek algoritmusalkotó készségének vizsgálata tesztelőszoftver segítségévelKupa, Judit; Pálfi, Sándor; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA dolgozat az algoritmusalkotó készség természetének elméleti és gyakorlati megismerésére irányul. Feltárja annak bázismezőit és a közöttük lévő összefüggéseket. Ezentúl pedig az óvodás gyermekek algoritmusalkotó készségének vizsgálatát tartalmazza. Vagyis két gyermekcsoport egy erre alkalmas tesztelőszoftverrel való felmérését. Továbbá pedig a kísérleti csoport három hónapos rendszeres és célzott fejlesztéséből származó adatok összehasonlítását a kontrollcsoport eredményeivel. A szóban forgó gyermekek teljesítményéből számos következtetést is le tudtunk vonni a fejlesztés hatékonyságára és általános törvényszerűségekre vonatkozóan. Például, hogy a kísérleti gyermekcsoport tagjai a negyedéves periódus végére közel 30%-kal jobban teljesítettek a teszten. Másrészt pedig újból bizonyosságot találtunk arra vonatkozóan, hogy a gyermekek differenciálása során életkoruk helyett sokkal inkább egyéni fejlettségüket kell figyelembe venni.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Algoritmusalkotó készség vizsgálata tesztelőszoftver fejlesztésévelKupa, Judit; Godó, Zoltán Attila; DE--Informatikai KarDolgozatom egy életkor független algoritmusalkotó készség tesztelő szoftver fejlesztésével foglalkozik. Ehhez felkutattam az algoritmusalkotó készség és képesség bázismezőit, illetve utóbbi kialakulását befolyásoló tényezőket. A tesztrendszer JavaScript és PHP nyelvek kombinációjaként íródott és az úgynevezett fényprogramozáson alapszik. Ez teszi lehetővé, hogy még az írás- és olvasástudás megjelenése előtt képesek legyünk hatékonyan mérni az említett készség fejlettségét. A kutatásomban a 3-20 éves korosztályból összesen több mint 300 fő vett részt. Közöttük hazai és határon túli intézményekbe járó gyermekek és felnőttek egyaránt megtalálhatók. Az általuk elért eredményekből arra következtethetünk, hogy a programozói tudás és az algoritmusalkotó készség egymással szoros kapcsolatban áll.