Szerző szerinti böngészés "Lovas Kiss, Antal"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 146)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető 21. századi méhészeti stratégiák és életmód az Észak-AlföldönSzabó, Bernadett; Lovas Kiss, Antal; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozat méhészetek elemzésén keresztül alapvetően az üzemszervezeti vizsgálatra irányul. A központi kérdése, hogy hogyan szerveződik egy 21. századi magyar méhészeti gazdaság. A vizsgálatba vont méhészek jövedelemkiegészítés céljából méhészkednek. A velük készített mélyinterjúk alapján igyekeztem feltárni a méhészeti üzem alapításának körülményeit. A működtetésénél a munkaszervezetre és munkaszükségletre, a méhészet háztartáson belüli szerepére, a termelés stratégiájára és a megtermelt méz értékesítésének formáira koncentráltam. Célom volt a méhészek közösségi életének feltárása is. Valamint foglalkoztam a méhészeknek nagy gondot okozó méhlopásokkal is. Érdekelt, hogy a méhészek milyen módszerrel védekeznek ellene.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A fejlődés útja egy kutya és felvezetője szemszögéből az állatasszisztált foglalkozásokigFésüs, Lilla; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Szabadon hozzáférhető A helyi értékek és hungarikumok azonosításának jellemzői a 21. századi lokális kultúrákban(s.n., 2015) Lovas Kiss, AntalTétel Szabadon hozzáférhető A helyi értékek és hungarikumok azonosításának jellemzői a 21. századi lokális kultúrákban(s.n., 2015) Lovas Kiss, AntalTétel Szabadon hozzáférhető A helyi értékek és hungarikumok azonosításának jellemzői a 21. századi lokális kultúrákban 2.(s.n., 2015) Lovas Kiss, AntalTétel Szabadon hozzáférhető A helyi értékek és hungarikumok használatának és értelmezésének néhány lokális és etnikus sajátossága: A panyolai példa(s.n., 2014) Lovas Kiss, AntalTétel Korlátozottan hozzáférhető A kognitív és motoros képességek fejlesztésének lehetőségei állatasszisztált foglalkozásokkal a Pedagógiai Szakszolgálat keretein belülVarga, Eszter Csenge; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A kutya pozitív hatása a terápiábanErdős, Orsolya Luca; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A kutya segítő szerepe az óvodás korú gyermekek körébenVarga, Zsuzsa; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarAz állatasszisztált pedagógia bevezetése az óvodai mindennapokba nemcsak a gyermekek fejlődését, hanem a pedagógiai szemlélet mélyülését is szolgálja. Tapasztalataim alapján a terápiás kutya jelenléte különleges atmoszférát teremt, amelyben a gyermekek oldottabbá, nyitottabbá és elfogadóbbá válnak – nemcsak az állat, hanem egymás iránt is. A kutya szeretetteljes, kiszámítható jelenléte biztonságot nyújt, segít a szorongás oldásában, és olyan pozitív érzelmi többletet ad, amely megkönnyíti a tanulási és szociális folyamatokat. Kiemelten fontosnak tartom, hogy a gyermekek megtapasztalhassák a gondoskodás, az empátia, a felelősségvállalás élményét már kisgyermekkorban – ezek mind olyan alapkészségek, amelyek elengedhetetlenek a harmonikus személyiségfejlődéshez. Az állatokkal való kapcsolat lehetőséget ad az érzelmileg sérült, nehezebben kapcsolódó gyermekek számára is arra, hogy saját tempójukban nyissanak a világ felé, és megtapasztalják: ők is képesek szeretni és szeretve lenni. A pozitív változások nemcsak a gyermekek viselkedésében, hanem az óvodai csoport légkörében is érezhetők – nyugodtabbá, együttműködőbbé, empatikusabbá válik a közösség.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kutya segítő szerepe speciális testvéri kapcsolatbanMarkovicsné Vislóczki, Rozália; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A kutya szerepének fontosságaBrocskó, Edina; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A kutya, mint társállat jelenlétének pozitív és negatív hatásai a kisgyermekek érzelmi, szociális és mozgásfejlődésére a szülők véleménye alapjánKreszán, Fruzsina Anna; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA dolgozat arra törekszik, hogy megismerjük azokat az előnyöket és hátrányokat, melyeket a kutya jelenléte és aktív részvétele okozhat egy kisgyermek életében. A kutatás igyekszik betekintést nyerni abba, hogy a kisgyermek szociális, érzelmi és mozgásfejlődésére milyen hatást gyakorolhat egy kutya, aki társállatként van jelen a család életében. Az interjúk során elsősorban a kutyával és a gyermekkel való viszonyokat és a velük megélt tapasztalatokat, érzelmeket igyekeztem feltárni. Különös tekintettel arra voltam kíváncsi, hogy a gyermek eddigi élete során milyen kapcsolatot ápolt a kutyával és ennek milyen hatásait lehet felfedezni. A vizsgálat során azokat a kutyával kapcsolatba hozható pozitív és negatív hatásokat próbálja feltárni a dolgozat, amelyeket a szülőpárok tapasztaltak a gyermekük fejlődésével kapcsolatban, majd ez került párhuzamba a szakirodalomban fellelhető bizonyítékokkal.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kutya-ember kapcsolat és a felelős állattartás erősítése állatasszisztált foglalkozásokon keresztül a Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános IskolábanSoós, Csabáné; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A kutyás terápia szépsége, lehetőségei az oktatásbanRuszkabányai Viktorné Rácz, Sarolta; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A kutyával asszisztált foglalkozások lehetőségei a gyógypedagógiábanMagyar, Melinda; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarA szakdolgozat a kutyával asszisztált foglalkozások lehetőségeit vizsgálja a gyógypedagógiában, különös tekintettel a tanulásban akadályozott gyermekek körében. Az állatasszisztáció napjainkban egyre inkább előtérbe kerül a gyermekek fejlesztése kapcsán, ezért szakmai fejlődésem és jövőbeni munkám szempontjából fontosnak tartom megismerni a szakemberek véleményét, tapasztalatait a témában. Az elméleti háttér áttekintése során ismertetem a tanulásban akadályozott tanulók sajátosságait, valamint történeti áttekintést adok az állatasszisztációról, valamint bemutatom az állatasszisztáció hatásait. A dolgozat kvalitatív kutatási módszert alkalmazva interjúk és megfigyelések révén vizsgálta meg, hogy a kutyával asszisztált foglalkozások milyen hatást gyakorolnak az alsó tagozatos, tanulásban akadályozott gyermekek tanulási képességeire. Az eredmények azt mutatták, hogy a kutyás jelenlét jelentős pozitív hatást gyakorolhat a gyermekek koncentrációs képességére, érzelmi biztonságérzetére, önbizalmára, valamint a tanulási folyamatra. Összegzésként megállapítható, hogy a kutyával asszisztált tevékenységek hatékonyan alkalmazhatók a tanulásban akadályozott gyermekek fejlesztése során.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A legkisebbek és az állatSzőke, Nikolett; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A logopédiai foglalkozás mint az állatasszisztáció lehetséges színtereVégh, Barbara; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető A szabadság árnyékában: Reintegrációs esélyek és nehézségek a börtön utánVeres, Réka Janula; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarHeves Vármegyei Büntetés-végrehajtási Intézetben végzett kutatásom során arra voltam kíváncsi, hogy melyek az itt zajló reintegrációs tevékenység prosperáló, illetve kevésbé jól működő formái. Hogyan látják a jövőjüket az elzárás alatt a bűnelkövetők és meg tudják-e valósítani terveiket? Milyen módon tud a vizsgált börtön segítséget nyújtani a társadalomba való visszailleszkedésben? Valójában mitől lesz sikeresnek mondható a szabaduló elítéltek reintegrációja? Miképpen lehet folytatni a civil életet egy elzárás után, vagy miként lehet újrakezdeni? Ezekről kérdeztem kutatásom során a vizsgált börtönben tevékenykedő szakembereket, mint például pszichológus, reintegrációs tiszt és börtön lelkész; illetve természetesen az érintetteket: fogvatartottakat, valamint már szabadult korábbi elítélteket, ugyanis a kérdéseknek a megválaszolása nem csak a börtönökből kikerülőknek fontosak, hanem össztársadalmi szinten is jelentőséggel bírnak.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A szociális és kommunikációs képességek fejlesztésének lehetőségei állatasszisztált terápia alkalmazásával a pedagógiai szakszolgálat keretein belülZsidek, Lili; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Állatasszisztáció a környezeti nevelés tükrébenMohácsi, Rebeka; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar