Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Lovas Kiss, Antal"

Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 146)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    21. századi méhészeti stratégiák és életmód az Észak-Alföldön
    Szabó, Bernadett; Lovas Kiss, Antal; DE--Bölcsészettudományi Kar
    A dolgozat méhészetek elemzésén keresztül alapvetően az üzemszervezeti vizsgálatra irányul. A központi kérdése, hogy hogyan szerveződik egy 21. századi magyar méhészeti gazdaság. A vizsgálatba vont méhészek jövedelemkiegészítés céljából méhészkednek. A velük készített mélyinterjúk alapján igyekeztem feltárni a méhészeti üzem alapításának körülményeit. A működtetésénél a munkaszervezetre és munkaszükségletre, a méhészet háztartáson belüli szerepére, a termelés stratégiájára és a megtermelt méz értékesítésének formáira koncentráltam. Célom volt a méhészek közösségi életének feltárása is. Valamint foglalkoztam a méhészeknek nagy gondot okozó méhlopásokkal is. Érdekelt, hogy a méhészek milyen módszerrel védekeznek ellene.
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A fejlődés útja egy kutya és felvezetője szemszögéből az állatasszisztált foglalkozásokig
    Fésüs, Lilla; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A helyi értékek és hungarikumok azonosításának jellemzői a 21. századi lokális kultúrákban
    (s.n., 2015) Lovas Kiss, Antal
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A helyi értékek és hungarikumok azonosításának jellemzői a 21. századi lokális kultúrákban
    (s.n., 2015) Lovas Kiss, Antal
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A helyi értékek és hungarikumok azonosításának jellemzői a 21. századi lokális kultúrákban 2.
    (s.n., 2015) Lovas Kiss, Antal
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A helyi értékek és hungarikumok használatának és értelmezésének néhány lokális és etnikus sajátossága: A panyolai példa
    (s.n., 2014) Lovas Kiss, Antal
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A kognitív és motoros képességek fejlesztésének lehetőségei állatasszisztált foglalkozásokkal a Pedagógiai Szakszolgálat keretein belül
    Varga, Eszter Csenge; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A kutya pozitív hatása a terápiában
    Erdős, Orsolya Luca; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A kutya segítő szerepe az óvodás korú gyermekek körében
    Varga, Zsuzsa; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
    Az állatasszisztált pedagógia bevezetése az óvodai mindennapokba nemcsak a gyermekek fejlődését, hanem a pedagógiai szemlélet mélyülését is szolgálja. Tapasztalataim alapján a terápiás kutya jelenléte különleges atmoszférát teremt, amelyben a gyermekek oldottabbá, nyitottabbá és elfogadóbbá válnak – nemcsak az állat, hanem egymás iránt is. A kutya szeretetteljes, kiszámítható jelenléte biztonságot nyújt, segít a szorongás oldásában, és olyan pozitív érzelmi többletet ad, amely megkönnyíti a tanulási és szociális folyamatokat. Kiemelten fontosnak tartom, hogy a gyermekek megtapasztalhassák a gondoskodás, az empátia, a felelősségvállalás élményét már kisgyermekkorban – ezek mind olyan alapkészségek, amelyek elengedhetetlenek a harmonikus személyiségfejlődéshez. Az állatokkal való kapcsolat lehetőséget ad az érzelmileg sérült, nehezebben kapcsolódó gyermekek számára is arra, hogy saját tempójukban nyissanak a világ felé, és megtapasztalják: ők is képesek szeretni és szeretve lenni. A pozitív változások nemcsak a gyermekek viselkedésében, hanem az óvodai csoport légkörében is érezhetők – nyugodtabbá, együttműködőbbé, empatikusabbá válik a közösség.
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A kutya segítő szerepe speciális testvéri kapcsolatban
    Markovicsné Vislóczki, Rozália; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A kutya szerepének fontossága
    Brocskó, Edina; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A kutya, mint társállat jelenlétének pozitív és negatív hatásai a kisgyermekek érzelmi, szociális és mozgásfejlődésére a szülők véleménye alapján
    Kreszán, Fruzsina Anna; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
    A dolgozat arra törekszik, hogy megismerjük azokat az előnyöket és hátrányokat, melyeket a kutya jelenléte és aktív részvétele okozhat egy kisgyermek életében. A kutatás igyekszik betekintést nyerni abba, hogy a kisgyermek szociális, érzelmi és mozgásfejlődésére milyen hatást gyakorolhat egy kutya, aki társállatként van jelen a család életében. Az interjúk során elsősorban a kutyával és a gyermekkel való viszonyokat és a velük megélt tapasztalatokat, érzelmeket igyekeztem feltárni. Különös tekintettel arra voltam kíváncsi, hogy a gyermek eddigi élete során milyen kapcsolatot ápolt a kutyával és ennek milyen hatásait lehet felfedezni. A vizsgálat során azokat a kutyával kapcsolatba hozható pozitív és negatív hatásokat próbálja feltárni a dolgozat, amelyeket a szülőpárok tapasztaltak a gyermekük fejlődésével kapcsolatban, majd ez került párhuzamba a szakirodalomban fellelhető bizonyítékokkal.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A kutya-ember kapcsolat és a felelős állattartás erősítése állatasszisztált foglalkozásokon keresztül a Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskolában
    Soós, Csabáné; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A kutyás terápia szépsége, lehetőségei az oktatásban
    Ruszkabányai Viktorné Rácz, Sarolta; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A kutyával asszisztált foglalkozások lehetőségei a gyógypedagógiában
    Magyar, Melinda; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
    A szakdolgozat a kutyával asszisztált foglalkozások lehetőségeit vizsgálja a gyógypedagógiában, különös tekintettel a tanulásban akadályozott gyermekek körében. Az állatasszisztáció napjainkban egyre inkább előtérbe kerül a gyermekek fejlesztése kapcsán, ezért szakmai fejlődésem és jövőbeni munkám szempontjából fontosnak tartom megismerni a szakemberek véleményét, tapasztalatait a témában. Az elméleti háttér áttekintése során ismertetem a tanulásban akadályozott tanulók sajátosságait, valamint történeti áttekintést adok az állatasszisztációról, valamint bemutatom az állatasszisztáció hatásait. A dolgozat kvalitatív kutatási módszert alkalmazva interjúk és megfigyelések révén vizsgálta meg, hogy a kutyával asszisztált foglalkozások milyen hatást gyakorolnak az alsó tagozatos, tanulásban akadályozott gyermekek tanulási képességeire. Az eredmények azt mutatták, hogy a kutyás jelenlét jelentős pozitív hatást gyakorolhat a gyermekek koncentrációs képességére, érzelmi biztonságérzetére, önbizalmára, valamint a tanulási folyamatra. Összegzésként megállapítható, hogy a kutyával asszisztált tevékenységek hatékonyan alkalmazhatók a tanulásban akadályozott gyermekek fejlesztése során.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A legkisebbek és az állat
    Szőke, Nikolett; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A logopédiai foglalkozás mint az állatasszisztáció lehetséges színtere
    Végh, Barbara; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A szabadság árnyékában: Reintegrációs esélyek és nehézségek a börtön után
    Veres, Réka Janula; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
    Heves Vármegyei Büntetés-végrehajtási Intézetben végzett kutatásom során arra voltam kíváncsi, hogy melyek az itt zajló reintegrációs tevékenység prosperáló, illetve kevésbé jól működő formái. Hogyan látják a jövőjüket az elzárás alatt a bűnelkövetők és meg tudják-e valósítani terveiket? Milyen módon tud a vizsgált börtön segítséget nyújtani a társadalomba való visszailleszkedésben? Valójában mitől lesz sikeresnek mondható a szabaduló elítéltek reintegrációja? Miképpen lehet folytatni a civil életet egy elzárás után, vagy miként lehet újrakezdeni? Ezekről kérdeztem kutatásom során a vizsgált börtönben tevékenykedő szakembereket, mint például pszichológus, reintegrációs tiszt és börtön lelkész; illetve természetesen az érintetteket: fogvatartottakat, valamint már szabadult korábbi elítélteket, ugyanis a kérdéseknek a megválaszolása nem csak a börtönökből kikerülőknek fontosak, hanem össztársadalmi szinten is jelentőséggel bírnak.
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A szociális és kommunikációs képességek fejlesztésének lehetőségei állatasszisztált terápia alkalmazásával a pedagógiai szakszolgálat keretein belül
    Zsidek, Lili; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Állatasszisztáció a környezeti nevelés tükrében
    Mohácsi, Rebeka; Lovas Kiss, Antal; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • »
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó