Szerző szerinti böngészés "Markos, Valéria"
Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 38)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Szabadon hozzáférhető A Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának Controlling és teljesítménymenedzsment szakirány kurzusainak értékelése(2017) Markos, Valéria; Tóth, A. D.; Kocsis, Imre; Máthé, Endre; Juhász, Csaba; Bácsné Bába, Éva; Fenyves, VeronikaTétel Szabadon hozzáférhető A felsőoktatási hallgatók civil aktivitása és a lemorzsolódási esélyük összefüggései(2018) Fényes, Hajnalka; Markos, Valéria; Pusztai, GabriellaTétel Szabadon hozzáférhető A felsőoktatási hallgatók önkéntessége és a hallgatók családterveinek összefüggései(2018) Fényes, Hajnalka; Markos, ValériaTétel Szabadon hozzáférhető A felsőoktatási hallgatók önkéntességtípusai(2017) Markos, ValériaTétel Szabadon hozzáférhető A fogadószervezetek koordinátorainak tapasztalatai az iskolai közösségi szolgálatról(2018) Markos, ValériaTétel Szabadon hozzáférhető A munkaerőpiacra való belépés módjai felsőfokú tanulmányok folytatása mellett(2012) Markos, ValériaTétel Szabadon hozzáférhető Tétel Korlátozottan hozzáférhető A szülő-iskola kapcsolata a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei református általános iskolák pedagógiai dokumentumai alapjánBiró, Petra; Pusztai, Gabriella; Markos, Valéria; DE--Bölcsészettudományi KarEgy jól működő általános iskola alapja a megfelelően működő pedagógus-szülő kapcsolat. Az iskolai életbe a szülői bevonódást elsősorban a pedagógus tudja a legjobban megerősíteni, elmélyíteni. Dolgozatunk alapját Joyce Epstein szülői bevonódás modellje jelenti, melyben a 6 együttműködési formát elemezzük, kiegészítve ezzel a saját szempontunkat, a pedagógus és iskolavezetés feladatát. A kutatás célja a pedagógiai dokumentumok tartalomelemzése és összehasonlítása a roma/cigány tanulókkal nagyobb arányban foglalkozó iskolák és a más települési környezetben működő iskolák között. Arra a kérdésre kerestük a választ, miben különböznek a nagyobb létszámú romával rendelkező iskolák a szülői kapcsolattartás terén. A dolgozat elméleti része az olvasott szakirodalmak kidolgozására irányult, kitérve az iskola-szülő kapcsolatra, a pedagógus személyiségére és az interkulturális pedagógiára, azon belül a roma családok jellemzőire. Kutatásunk során dokumentum elemzést végeztünk. A kiválasztott iskolákat, melyek pedagógiai programjait vizsgáltuk, szakértői mintavétellel választottuk ki. Fontosnak tartottuk, hogy a Tiszántúli Református Egyházkerület, azon belül is Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye református általános iskolái közül végezzük a vizsgálatot. Kódoláskor az Epstein fogalmi keretnek megfelelően, a szövegben azonosított releváns közléseket adatokká alakítottuk, a kiválasztott szövegrészeket kategóriákba soroltuk. Ezekre a kategóriákra épültek fel a hipotézisek is. Eredményeink azt mutatták, hogy az általunk vizsgált hat református egyházi általános iskolák szülői bevonódás hátterében a társadalmi összetétel és a keresztyén értékek megőrzése és ápolása meghatározó.Tétel Szabadon hozzáférhető Appraisals of Childbirth Experience in Hungary(2021) Engler, Ágnes; Aczél, Petra; Dusa, Ágnes Réka; Markos, Valéria; Várfalvi, MariannaTétel Szabadon hozzáférhető Az idősek szociális kapcsolatai és szabadidő-eltöltése(2021) Rusinné Fedor, Anita; Ungvári, Sándor; Markos, ValériaTétel Szabadon hozzáférhető Tétel Szabadon hozzáférhető Civic engagement and the resources of persistent students and the reasons of dropout in higher education(2019) Pusztai, Gabriella; Kovács, Klára; Markos, Valéria; Demeter-Karászi, Zsuzsanna; Maior, EnikőTétel Szabadon hozzáférhető COMPARATIVE MIND MAPPING OF EXPECTATION ON INTERNATIONAL STUDENTS IN HUNGARY: IS IT BEYOND EXPECTATION?(2023-09-30) Hesti, Miranda; Markos, ValériaThe student expectation in university is one of the crucial issues a university must address. The anticipation of students had a connection with students' satisfaction and engagement in higher education. This study was qualitative research, specifically in mind mapping analysis. The instrument was two forms of mind mapping by students (before and after coming to Hungary). This study’s participants were nine international students who currently study in Hungary. It was found that international students' mind mapping, type of mind mapping, and outline of general mind mapping of students’ expectations had similarities and differences.Tétel Szabadon hozzáférhető Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának Controlling és teljesítménymenedzsment szakirány kurzusainak értékelése(2017-06-19) Markos, Valéria; Tóth, A. D.; Kocsis, Imre; Máthé, Endre; Juhász, Csaba; Bácsné Bába, Éva; Fenyves, VeronikaIt is of major importance for the Faculty of Economics and Business of the University of Debrecen to become familiar with the opinion of students about the education carried out at the University, therefore particular attention is given to the feedback of students related to education. Measurement and evaluation/reviews serve multiple purposes. Students may – if explicit written consent of the lecturer is provided – get to know the opinion of their fellow students about each course, lecturers may receive feedback about the reputation of their courses, the University and Faculties may acquire information about the overall opinion of their students about the training. Feedback is basically suitable for supporting the work aimed at the improvement of training quality. In the scope of present study the reviews submitted by the students of the Controlling and performance specialisation within the Management and Organisation course are introduced.Tétel Szabadon hozzáférhető Different Forms of Civil Activity and Employment in Hungary and Abroad, and the Development of Student Drop-out(2019) Markos, Valéria; Kocsis, Zsófia; Dusa, Ágnes RékaTétel Szabadon hozzáférhető Different Forms of Civil Activity and Employment in Hungary and Abroad, and the Development of Student Drop-out(2019-10-01) Markos, Valéria; Kocsis, Zsófia; Dusa, Ágnes RékaYoung people involved in higher education have created a specific culture, to which, in addition to their studies, social and cultural activities associated with university life are also related (Kozma, 2006). Among these activities, student employment and participation in civic organizations should be highlighted. Voluntary and paid work among higher education students is increasing. These activities have several advantages in terms of future benefits; however, the attracting role of the labour market is one possible reason for dropout. In our current research, we emphasize the role of employment and civil activity in the development of student dropout. Masevičiūtė et al. (2018) found that a quarter of students stopped studying for work-related reasons. In addition, a negative perception of the marketability of the course they are on may lead to the interruption of university studies. In our study, we analysed the extent to which students are willing to interrupt their higher education studies in exchange for voluntary work. In our current research, we examined how often and for what reasons students who dropped out did paid work and volunteering during their studies.Tétel Szabadon hozzáférhető Tétel Korlátozottan hozzáférhető Egyetemi élethelyzetek: a kortársi szocializáció dimenziói(2013) Markos, ValériaTétel Korlátozottan hozzáférhető Egyetemi élethelyzetek:a kortársi szocializáció dimenziói(2013) Markos, Valéria; Fényes , Hajnalka; Bölcsészettudományi KarTétel Korlátozottan hozzáférhető Egyetemista lét és munkaerő-piaci szocializáció(2013-05-21T05:26:04Z) Markos, Valéria; Fényes, Hajnalka; DE--TEK--Bölcsészettudományi KarDolgozatom témája, a munkaerőpiacra való belépést segítő tényezők vizsgálata a felsőoktatási hallgatók körében. Kutatom: az önkéntes munkát és a fizetett munkát végző hallgatók munkamotivációit; kulturális és anyagi hátterét; ez mennyiben befolyásolja a munkaválasztást; az önkéntes, fizetett munka és szakmai gyakorlat mennyiben segíti a munkaerő-piaci integrációt és az elhelyezkedést a diákok álláspontja szerint; és mely önkéntes munka típusok rajzolódnak ki a hallgatók körében. Kutatásomban kvalitatív, félig strukturált interjús módszert használtam, melynek alanyai a Debreceni Egyetem önkéntes munkát és fizetett munkát végző hallgatói. Dolgozatom újszerűsége, hogy a hazai szakirodalomban, ebben a formában még nem hasonlították össze a diákok különböző típusú munkavégzését, és annak motivációit. Elméleti hátterem Bourdieu-i tőkeelmélete valamint Schultz és Becker emberi tőke elmélete mely alapja az önkéntes és fizetett munka hasznosulásának is. Eredményeim szerint a jobb anyagi hátterűek, akiknek egyben a kulturális fogyasztásuk is nagyobb, inkább önkéntes munkát végeznek, a hátrányosabb helyzetűek pedig a fizetett diákmunkát választják. A fizetett munkavégzést a pénzszerzés motiválja, míg az önkéntes munkát a kapcsolati tőke bővítése, tapasztalatszerzés és az önéletrajzba való beírhatóság. Megjelenik, az újfajta önkéntesség egyik új típusa, miszerint az önkéntes munkát, a szakmai gyakorlat korábbi helyszínén végzik, és jó esetben itt is helyezkednek el.