Szerző szerinti böngészés "Orosz, Ferenc"
Megjelenítve 1 - 6 (Összesen 6)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető A kisajátítás jogintézménye MagyarországonOrosz, Ferenc; Török, Éva; DE--Állam- és Jogtudományi KarTulajdonjogunk korlátozható. A kisajátítás a tulajdonjog -vagyis inkább a tulajdon- közjogi korlátozása. Dolgozatomban a kisajátítás témakörét dolgozom fel. Munkámban- mivel a kisajátítással a polgári jogi tanulmányaim során ismerkedtem meg- először a kisajátítást elhelyezem a polgári jog rendszerében. A dolgozatom további részeiben a kisajátítás történetét tanulmányozom, a témám feldolgozása során pedig kitérek a jogintézmény többszintű szabályozására, valamint a jogrendszerbéli helyét keresem. Dolgozatom végén pedig kitérek a kisajátítás alkalmazhatóságának és törvényi feltételeinek vizsgálatára is.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A munkaviszony megszűnésének, megszüntetésének aktuális kérdéseiOrosz, Ferenc; Nádasné Rab, Henriett; DE--Állam- és Jogtudományi KarDolgozatomban a munkaviszony megszűnésének és megszüntetésének aktuális kérdéseit vizsgálom. Dolgozatomban különös figyelmet kapnak egyrészt a megszűnés és megszüntetés tekintetében a munkajog és a polgári jog szabályozásának kapcsolata és kérdései, másrészt a koronavírus világjárvány hatásai az Mt. három nevesített munkajogviszony megszüntetési módjára. Kutatásomat főként a munkavállalói érdekek és munkavállalókat megillető garanciák jelenlegi, ingatag helyzete ihlette, így dolgozatomat a munkavállalói jogállás szemszögéből való közelítés jellemzi. Helyet kap munkámban a közös megegyezés problémáinak feltárása, a felmondás aktuális helyzete, felmondási tilalmak jelenlegi fordított megjelenése. Különös figyelemmel vizsgálom a védőoltásra kötelező Kormányrendeleteket és azok szankcióit, melyek a végkielégítés szempontjából, valamint az azonnali hatályú felmondás aktuális gyakorlata miatt relevánsak.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A pedagógus személyiségének hatásaiOrosz, Ferenc; Vargáné Nagy, Anikó; DE--Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai KarElső hipotézisem szerint a tanári hivatáshoz szükséges pedagógusi személyiségjellemzők egy része kódolva van belénk, ezek a pálya elejétől jól megfigyelhetők egy-egy tanár esetében. A második hipotézisem alapján szeretném igazolni, hogy habár személyiségünk javarészt alapjaiban véve határozza meg tanítási módszereinket, óravezetésünket, stílusunkat, pályánk során bizonyos személyiségjellemzők fejlődésen, vagy transzformáción esnek át, főként a pedagóguspályán eltöltött évek előre haladásával. A harmadik hipotézisem igazolásul szolgálna a második megállapításra, mi szerint a jó tanár, a megfelelő személyiségű pedagógus magas szintű reflektivitással bír munkája iránt, vagyis módszereit, eredményeit, céljainak megvalósulását mindig reflektíven elemzi, ez által személyisége folyamatosan fejlődik, és jobb pedagógussá válhat. A jó tanulmányi eredmények, a minőségi oktatás elérése érdekében a következő generációk képzése és a szakma fejlődése mellett szükség van olyan pedagógusokra, akiknek a személyisége maradandó élményt ad és példát mutat. A feladat gyakorlati jelentősége, hogy versenyképesebb végzősöket bocsássunk a munkaerő piacra, mint a konkurens képző intézmények diákjai, valamint keresett legyen a tudásuk.Tétel Szabadon hozzáférhető Phosphorylation blocks the activity of tubulin polymerization-promoting protein (TPPP): identification of sites targeted by different kinases(2007) Hlavanda, Emma; Klement, Éva; Kókai, Endre; Kovács, János; Vincze, Orsolya; Tőkési, Natália; Orosz, Ferenc; Medzihradszky-Fölkl, Katalin; Dombrádi, Viktor; Ovádi, JuditTétel Korlátozottan hozzáférhető A rabság témájának feldolgozása Steve McQueen munkásságábanOrosz, Ferenc; Váró, Kata Anna; DE--Bölcsészettudományi KarA dolgozatban Steve McQueen eddigi három filmjén keresztül igyekszem bemutatni azt a módszert, amelynek segítségével a rendező a rabság témáját dolgozza fel. A vizsgálat három fő szempontja: a test, a lélek, valamint a helyszín szerepe, jelentősége.Tétel Korlátozottan hozzáférhető Tioéter kötőelemet tartalmazó mesterséges nukleinsavak szintéziseOrosz, Ferenc; Borbás, Anikó; Debreceni Egyetem::Gyógyszerésztudományi Kar::Gyógyszerészi Kémiai Tanszék; DE--Gyógyszerésztudományi Kar; Lázár, László; Tóthné Illyés, Tünde Zita; Debreceni Egyetem::Természettudományi és Technológiai Kar::Kémiai IntézetA diplomamunka célja egy mesterséges nukleinsav szintézismódszerének kidolgozása volt, amelyben a monomer nukleotid egységeket töltéssel nem rendelkező tioéter kötés kapcsol össze. Ezen kötőelem kialakítását a tiol-alkén addícióval hoztam létre. Ahhoz azonban, hogy ez a reakció létrejöjjön a megfelelő monomerek előállítását is el kellett végeznem. A nukleozid egységeket tiol illetve alkén csoporttal láttam el. A választott nukleozid, amelyen az átalakításokat végrehajtottam az uridin volt.