Szerző szerinti böngészés "Ozga, Linda"
Megjelenítve 1 - 2 (Összesen 2)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
Tétel Korlátozottan hozzáférhető Kisgyermekes anyák lelki egészségfejlesztéseOzga, Linda; Kató, Szabolcs; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozat a kisgyermeket nevelő anyák mentális jóllétével foglalkozik egy kidolgozott mentálhigiénés csoportmunkán keresztül. Az írás az EMMA Egyesület anyák számára létrehozott segélyvonalának tapasztalatain keresztül kitér a mentálhigiénés programterv alapjául választott témák relevanciájára. Megvilágítja e témák mentálhigiénés hátterét, azon aspektusaikat, melyeket a csoportmunka során érinteni érdemes. Végezetül bemutatja a fentiekre alapozott program részletes forgatókönyvét.Tétel Korlátozottan hozzáférhető A levelező tagozatos hallgatók oktatásának sajátosságai - oktatói megvilágításbólOzga, Linda; Engler, Ágnes; DE--Bölcsészettudományi KarA szakdolgozat a felnőttek felsőfokú oktatásának gyakorlati kérdéseivel foglalkozik. A felnőtt személy sajátosságainak, tanulási indítékainak, nehézségeinek és jellemző tanulási stílusainak bemutatása mellett elhelyezi a felsőoktatást az andragógia rendszerében. Az empirikus kutatás az OTKA (K-101867) által támogatott Tanuló régiók Magyarországon: Az elmélettől a valóságig című kutatás keretében készült. A dolgozat empirikus részének aktualitását többek között néhány a témához kapcsolódó statisztikai adat támasztja alá. A kutatás megalapozásaként a felnőtt tanulói csoportoknál sikerrel alkalmazott és legelterjedtebb oktatási módszerek rövid bemutatására is sor kerül. Az írás gerincét képző empirikus rész a felnőtt hallgatók felsőoktatásban történő részvételének sajátosságait az oktatók aspektusából vizsgálja. A 2014-ben kezdődött kutatási folyamat olyan oktatók közreműködésével zajlott, akik a felsőfokú oktatásban tanuló felnőttek levelező tagozatos csoportjait tanították vagy tanítják. Ennek okán a dolgozat olyan gyakorlati tapasztalatokat, megfigyeléseket mutat be, melyek visszaforgatása elősegíti a levelező tagozatos képzések fejlesztését. A kutatás célja, hogy felhívja a figyelmet a téma fontosságára, és hogy további több-nézőpontú vizsgálatokat irányozzon elő, melyek szűkebb körben az intézményi szintű oktatási kultúrát, szélesebb körben pedig a magyar, illetve az európai társadalmat mozdíthatják elő.