Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Palatinus, Brigitta"

Megjelenítve 1 - 8 (Összesen 8)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A Debreceni Nemzetközi Repülőtéren tervezett folyamatstruktúra benchmarking vizsgálatok módszertani kérdései
    (2014) Palatinus, Brigitta
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    folyamatmenedzsment alkalmazása a rendezvényszervezés területén
    (2024-02-19) Palatinus, Brigitta
    According to the old functional approach the leaders of the companies were thinking in tasks, competencies and classes. Nowadays the process approach is increasing. According to this approach it has to be done among the processes covering the understanding system components for the company’s leaders. I would like to introduce the importance of the program organization processes through the “Nyári Ifjúsági Játékok” (Summer Youth Games). Organising a program beginning with the initial planning process it is necessary to consider the supplementary works since the danger of the program implement resides in the details and the built up thoughts are adequately indispensable in the organization. The goal of my research paper that let me reveal it between the single activities of the process with the application of the process view logic connection system and let me eliminate the sources of the problems coming during the organization. I consider all important issues the selling and using happen in parallel with the programs and flows out the subsequent correction of the problems and there is no chance to further opportunity.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A folyamatmenedzsment alkalmazása a rendezvényszervezés területén
    (2012-05-10T09:00:53Z) Palatinus, Brigitta; Gályász, József; DE--ATC--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar
    Dolgozatom szakirodalmat felölelő részében a folyamatmenedzsment és a rendezvényszervezés rövid bemutatására került sor. A témát figyelembe véve mindkét területet érintő fontosabb fogalmakat, elemeket, csoportosításokat írtam le. Dolgozatom gyakorlati részében egy vajdaságban immáron 12 éve megrendezésre kerülő fesztivál, a Nyári Ifjúsági Játékok egyik programjának, a Csapatversenynek a megszervezését mutattam be. A szervezés négy üzleti folyamatának struktúráját dolgoztam ki és készítettem el ebből a célból a folyamatmodellek ábráit. Az ábrák elkészítésére a Sofware AG által kifejlesztett ARIS elnevezésű program, ingyenesen letölthető és használható verzióját az ARIS Express 2.3-at használtam. A modellek szöveges leírása folyamán igyekeztem konkrét példákkal színesíteni a dolgozatomat. A következtetések és javaslatok részben megtörtént példákkal illusztráltam a problémás szituációkat, amelyek elkerülhetőek lettek volna. Célom az volt, hogy a rendezvényszervezés négy üzleti folyamatát, vagyis a tervezést, előkészítést, lebonyolítást és az utómunkálatok folyamatát bemutassam a folyamatszemléletnek megfelelően főfolyamatokra, részfolyamatokra és tevékenységekre bontva. Ezen kívül feltárjam a kritikus folyamatokat, amelyekre különös tekintettel kell lenni a szervezés folyamán és a folyamatokhoz hozzárendeljem a folyamatfelelős személyeket és a tevékenységek elvégzésében résztvevő szervezeti egységeket.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    International passanger survey at the Airport Debrecen: Main characteristics of departure visitors from AD
    (2014) Palatinus, Brigitta
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Methodological questions of the process structure benchmarking analyses planned in relation to the international Airport of debrecen
    (2014-04-08) Palatinus, Brigitta
    From June 2012 continuous traffic has begun between London Luton and Debrecen at the International Airport of Debrecen, which is considered a milestone in the growth of passenger traffic. The goal of this research is to demonstrate the fact that growt of passengers depends, on the visitors satisfaction with services used by them. The research of the customer service requires to develop process structure that includes the services used by the passengers from arriving at the airport to leaving the airport. A process structure like this allows us to carry out a benchmarking method to compare the passaenger services of other cities. To build up a structure we have to make segmentation according to the travellers’ motivation because they use different services according to their motivation. A questionnaire of customer satisfaction will be presented which results are the basis of the creation of benchmarking and creation of process structures.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Multi-Level Analysis of Visitors' Satisfaction Flying to Debrecen: Main Aspects of the Research
    (2015) Palatinus, Brigitta
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Multi-level analysis of visitors’ satisfaction flying to Debrecen – main aspects of the research
    (2015-09-30) Palatinus, Brigitta
    This paper presents the non-exhaustive description of the main characteristics of visitors based on the filled out questionnaires during five months following the test month. These characteristics will serve the basis of a satisfaction analysis to be described in the future and they provide guidance for later analyses. I performed the testing of my questionnaire in January 2014. It turned out even from the data collected in the test phase that there were services which did not meet the expectations of visitors several times as it was worse than what they expected. This study focuses on the questionnaire research conducted among foreign visitors coming to Debrecen by flight. The main aspects were to determine foreign visitors purpose of travel to Debrecen, how many times they had already been to Debrecen, how many days they spent in the city, what kind of services did they use and whether the quality of used service met their expectations. As a result of the following five months research, I obtained input data which make it possible to examine real problems with background data. It calls for further examination to determine whether there was any difference in the extent of services living up to visitors’ expectation and visitors’ level of satisfaction.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Szolgáltatási folyamatok vizsgálata egy regionális repülőtéren és annak szűk környezetében
    (2018) Palatinus, Brigitta; Gályász, József; Ihrig Károly gazdálkodás- és szervezéstudományok doktori iskola
    A Debreceni Repülőtér szerepe az elmúlt pár évben felértékelődött. A 2012 óta bekövetkezett pozitív változásoknak köszönhetően menetrendszerinti járatok indulnak és érkeznek a repülőtérre. 2012. júniusától folyamatos menetrendszerinti forgalom kezdődött meg London-Luton és Debrecen között, ami mérföldkőnek tekinthető az utasforgalom növekedésében. Az új szolgáltatásnak köszönhetően a repülőtér utasforgalma az elmúlt időszakot tekintve növekvő tendenciát mutatott és százezer fő felett stabilizálódott. Ez a változás a szolgáltatásban a régió növekedésének és fejlődésének egyik hajtóereje lehet. Továbbá, nagymértékben hozzájárulhat a beutazók számának növekedéséhez. A kutatás jelentősége abban nyilvánul meg, hogy egy repülőtér fontos szerepet tölthet be egy régió gazdasági növekedésében. Kérdőíves kutatást végeztem a Debreceni repülőtér külföldi utasai körében, amely 9 hónapon keresztül tartott 2014-ben a repülőtér várótermében, az induló oldalon. A vizsgált időszak alatt 63 London-Lutonba induló járat utasai körében került sor a kérdőíves megkérdezésre. A nyolc hónap alatt összesen 326 darab kérdőív kitöltésére került sor. Vizsgáltam a Debreceni Repülőtér és a város szolgáltatási folyamatait, a városba látogató külföldiek turisztikai fogyasztását, a desztinációba érkezők szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségét, a repülőtér utasforgalmát és annak mennyiségi valamint minőségi jellemzőit; az utazások főbb jellemzőit, és a vizsgálat eredményeképpen meghatároztam az egyes ismérvek közötti összefüggést. Az igénybe vett szolgáltatásokkal való elégedettség meghatározásához a szolgáltatásokat folyamataira bontottam, és a szakmai sajátosságok alapján indikátorokat határozott meg. A kutatási eredmények egy statikus állapotot tükröznek, 2014 február és szeptember közötti időszakra jellemzőek. A kutatás előtt nem volt rendelkezésre álló információ azzal kapcsolatban, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkeznek a Debrecenbe Londonból érkező látogatók, nem lehetett tudni, hogy kik ülnek a repülőn, milyen céllal érkeznek a városba, meddig maradnak, hol szállnak meg, milyen szolgáltatásokat vesznek igénybe és ezekkel mennyire elégedettek.The role of Debrecen Airport has appreciated over the past few years. Thanks to the positive changes since 2012, scheduled flights arrive at and departure from the airport. From June 2012, regular scheduled traffic began to operate between London-Luton and Debrecen, which was a milestone in passenger traffic growth. Thanks to this new service, the airport's passenger traffic showed an upward trend over the past period and stabilized over a hundred thousand people. This change in the airport’s lifecycle can be a driving force for growth, development and improvement in the region. In addition, it can greatly contribute to the increase in the number of visitors arriving to the city. The significance of research is that an airport can play an important role in the economic growth of a region. I conducted a questionnaire survey among foreign passengers at Debrecen Airport, which lasted 9 months in 2014 in the airport waiting room on the departure side. During the 9 months examination period a survey of 63 scheduled flight from London-Luton was conducted and the total of 326 questionnaires were completed during this ivestigation period . I examined and analysed the service processes of the Debrecen Airport and the city, the tourist consumption of the foreigners visiting the city, the satisfaction of the arrivals with the services, the passenger traffic of the airport and its qualitative and quantitative characteristics; the main characteristics of travel, and as one of the result the relationship between the examined indicators were determined. To break down the satisfaction with the services used, I split the services into processes and set indicators based on professional features The results of the research reflect a static state, which characterises the period from February till September of 2014. Before the research, there was no available information on the characteristics of visitors from London to Debrecen. It was unknown who sits on the plane, on what puspose the visitor arrives in the city, how long he or she stays, where stays, what services are used and how satisfied the visitor is.
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó