Repozitórium logó
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
Repozitórium logó
  • Kategóriák és gyűjtemények
  • Böngészés
  • English
  • Magyar
  • Bejelentkezés
    Kérjük bejelentkezéshez használja az egyetemi hálózati azonosítóját és jelszavát (eduID)!
  • Digitális könyvtár
  • Hallgatói dolgozatok
  • PhD dolgozatok
  • Publikációk
  1. Főoldal
  2. Böngészés szerző szerint

Szerző szerinti böngészés "Polereczki, Zsolt"

Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 39)
Találat egy oldalon
Rendezési lehetőségek
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A fogyasztói etnocentrizmus vizsgálata Magyarországon - Ajánlások a magyar élelmiszergazdaság számára
    (2016) Szakály, Zoltán; Balogh, Péter; Csatáriné Dogi, Ilona; Polereczki, Zsolt
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    A magyar élelmiszeripari kis- és középvállalatok piacorientációjának mérési módszerei = The measurement methods of the market orientation of the Hungarian small and medium-sized food companies
    (2013) Bareith, Tibor; Kövér, György; Polereczki, Zsolt
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Az Accent Hotels brand piaci ismertségének és branding tevékenységének vizsgálata
    Szűcs, János; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A vállalatok számára a legnagyobb kihívást a piaci verseny jelenti, hiszen az ebben való helytállás határozza meg a vállalakozások jövőjét. A verseny nem boltokban, vagy az interneten zajlik, hanem a potenciális vásárlók fejében. Itt dől el, hogy a fogyasztók a rendelkezésükre álló alternatívák közül hogyan választanak, illetve, hogy a vásárlásra hol, hogyan és mikor kerül sor. Egy vállalat immateriális javai közül az egyik legértékesebb annak márkája. Egy márka értékességéhez elengedhetetlen annak gondos és magas színvonalú menedzselése: tervezést, kreativitást, magas színvonalú marketingprogramot és a márka iránti hosszú távú elkötelezettséget igényel, mindezek alapja pedig kiváló termék vagy szolgáltatás kell, hogy legyen.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Adaptation of the Food Choice Questionnaire: the case of Hungary
    (2018) Szakály, Zoltán; Kontor, Enikő; Kovács, Sándor; Popp, József; Pető, Károly; Polereczki, Zsolt
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Egy adott mezőgazdasági cég tisztító, szárító üzemének marketing lehetőségei
    Bajdó, Beáta; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A mezőgazdaság szerepe a nemzetgazdaságban. A gabonaszektor jellemzése. Agrártermékek marketingje. A Chemical-Seed Kft. bemutatása. Kabai beruházás jelentősége. A cég marketinglehetőségeinek ismertetése.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A belföldi turisztikai desztinációk marketingkommunikációja
    Ábel, Andrea Anna; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatomat a belföldi turisztikai desztinációk marketing kommunikációjáról írtam. Kiemeltem a hazai könnyűzenei fesztiválok hatásait a belföldi turizmusra. Primer kutatásomat kérdőíves megkérdezéssel készítettem, szekunder kutatásomat pedig a Központi Statisztikai Hivatal által kiadott adatok alapján elemeztem. Témám a mai hazai turizmus fejlődése szempontjából nagyon fontos.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Bioélelmiszer-fogyasztási tendenciák vizsgálata a hazai fogyasztók körében
    Cs. Nagy, András; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakdolgozatom témája a hazai fogyasztók bioélelmiszerekkel kapcsolatos vásárlási tendenciáinak vizsgálata. A szakirodalmi áttekintés részben említést teszek az ökológiai gazdálkodás EU-s és magyarországi viszonylatairól, valamint szó lesz arról is, hogy kik fogyasztanak manapság leginkább ilyen élelmiszereket, továbbá ezen tevékenységük okaira is kitérek. Ezt követően a bioélelmiszerek piaci sajátosságai kerülnek górcső alá, illetve kitérek arra is, hogy mi várható velük kapcsolatban a jövőben. Majd pedig egy általam elvégzett kérdőíves kutatás eredményét mutatom be, illetve a legfontosabb szignifikáns összefüggéseket is megemlítem. Ennek során, többek között, összehasonlításra kerülnek bizonyos tényezők alapján a hagyományos és a bio eredetű élelmiszerek. Kiderül, hogy a válaszadók esetében mik bizonyulnak a legmeghatározóbb, bioélelmiszerek vásárlásával kapcsolatos tényezőknek. Valamint fény derül arra is, hogy mikre figyelnek oda, mikor a szóban forgó élelmiszereket vásárolják, mennyire tartják őket pénztárcabarátnak, illetve, hogy milyen változtatásokat fogadnánk szívesen velük kapcsolatban a jövőben. A dolgozat legvégén következtetéseket és javaslatokat fogalmazok meg a kapott eredmények ismeretében, majd pedig összefoglalom a leírtakat.
  • Nincs kép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Consumption patterns in the market of pork and pork products
    (2009) Szakály, Zoltán; Horváth-Kovács, Bernadett; Polereczki, Zsolt; Nábrádi, András
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Csokoládéfogyasztási szokások vizsgálata
    Balogh, Márta; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A csokoládéfogyasztás vizsgálata. A csokoládéfogyasztók elemzése. Az ehhez tartozó kérdőív összesítése. Az eredmények értékelése. Ki mennyire szereti a csokoládét. Ezek alapján vélemény formálás.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Csokoládéfogyasztási szokások vizsgálata Magyarországon
    Tóth, Sándor; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar
    Az édesség- és csokoládéfogyasztás Európában több évszázados múltra tekint vissza, és mára a többség mindennapi szokásai közé tartozik. A csokoládéfogyasztók nagy része csupán a pillanatnyi élvezetért fogyaszt csokoládék. Egyes fogyasztók koncentráló-képességük javítása, mások bánatuk „elűzése” (kedélyállapot javítása) miatt választják a csokoládét. A legfiatalabbaktól a legidősebbekig, a szegényektől a gazdagokig szinte mindenki imádja csokoládét. A Magyar Édességgyártók Szövetségének 2013-as felmérése szerint 10-ből 9 ember szereti a csokoládét A magyar csokoládépiac forgalma évről évre nő, ennek ellenére az egy főre jutó csokoládéfogyasztás tekintetében hazánk jelentősen elmarad az Európai Unió tagállamainak átlagától. Témaválasztásomban fontos szerepet játszott, hogy jómagam is a csokoládét rendszeresen fogyasztók népes táborát erősítem. Nem elhanyagolható szempont, hogy egyetemi tanulmányaim során már foglalkoztam a csokoládéfogyasztási szokások vizsgálatával egy kisebb felmérés keretében. Szakdolgozatomban a hazai fogyasztók csokoládéval kapcsolatos fogyasztási és vásárlási szokásainak, a vásárlást befolyásoló legfontosabb tényezőknek, a legnépszerűbb márkáknak és a magyar csokoládék megítélésének felmérését tűztem ki célul. A felmérés eszközének a kérdőíves megkérdezést választottam, ezen belül pedig az online megkérdezést.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A debreceni páros kolbász, mint hungarikum termék marketing lehetőségei
    Csarnai, Bertalan; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A dolgozat témája a magyar húsipari készítmények fogyasztási szokásairól, a fogyasztói etnocentrizmusról és a debreceni páros kolbász megítéléséről szól.
  • Nincs kép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Egészségtudatosság és táplálék-kiegészítők fogyasztási szokásai a Magyarországi lakosság körében
    Bodnár, Orsolya; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Egészségtudatosság és táplálék-kiegészítők fogyasztási szokásai a Magyarországi lakosság és a világ tekintetében. Étrend-kiegészítők fogyasztása. Egészséges életmód.Táplálék-kiegészítők fogyasztása.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Az élvezeti cikkek használata a mindennapokban
    Kóródi, Miranda; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Az élvezeti cikkek használata a mindennapokban. Vásárlók és felhasználók fogyasztási és vásárlási szokásai. Az élvezeti cikkek fogyasztói és fogyasztásának szokásai.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételSzabadon hozzáférhető
    Factors affecting tv consumers' choice in Yogyakarta region
    (2020) Widyatama, Rendra; Polereczki, Zsolt; Ihrig Károly gazdálkodás- és szervezéstudományok doktori iskola
    This study has focused on revealing the influential factors in the choice of TV channels made by TV audiences, as well as examining the influence of BAW, PQ, BAS, BL on BE, the impact of BE on BP and PI, and the influence of BP on PI. To achieve this goal, the author uses a mixed method. From qualitative studies, the author uses FGD as a method of data collection, while from quantitative studies, use is made of surveys, through questionnaires that are distributed to respondents directly. The respondents involved in the study were 2,102 people who were selected using the cluster random sampling technique in the Yogyakarta region. This region is often called Indonesia in miniature because its ethnic plurality is similar to that of the whole country. The author has carried out linear research, specifically handling qualitative studies first, followed by quantitative studies. The qualitative studies were conducted in order to compile various items for the questionnaire used in the quantitative research. The research uses product-moment correlation analysis and simple linear regression, with a significance of 0.05. Data processing was carried out using SPSS 20 software. The results of the study prove that the audience is active and has several subjective motives in choosing TV channels that can meet and satisfy their needs. BAW, PQ, BAS, and BL variables influence BE. BE also affects BP and PI, and there is also an impact of BP on the PI variable. All impacts are positive and significant. This dissertation is divided into six parts. The introduction explains the background of the study, the research problem gap, and the aims and objectives of the study. Chapter 1 explains in detail the research objectives, followed by the theoretical basis used to construct the research objectives and research hypotheses. Chapter 2 briefly explains the literature review related to the TV business and brand equity, brand preference, and purchase intention. In this chapter the author describes the previous research which is relevant to the study. At the end of this chapter, the author explains the fundamental theories used, provides a theoretical definition, the proposed theoretical model of the dissertation, and the background to the study. Chapter 3 briefly explains how the research is designed and carried out. In this section, the author describes the research approach applied, the form and category of data used, and the flow of the methodology used. Short descriptions of the locations and objects of the study are also provided in this section. Also, the author describes the steps undertaken in the qualitative and quantitative research. In the qualitative research section, the author explains the FGD as the method of obtaining data. The author describes the types of FGD, procedures, and FGD participants. In the quantitative research section, the author describes the kind of research, the researcher interference, study settings, operational definition, and the development of research instruments. In the quantitative study, the author also explains the research analysis unit, the time horizon, the sample, data collection process, and the data analysis used in the quantitative research. Chapter 4 reveals the research findings, which are divided into two main sections, namely qualitative and quantitative research findings. In the qualitative research section, the author describes the development of the TV business in Indonesia and Yogyakarta to provide an overview of the research context, followed by a description of the profiles of the 15 TV stations studied. The author also explains the implementation of the FGDs by revealing the factors that influence the audience’s choice of TV channels. To deepen the analysis, the author completes the analysis of the quality of TV stations studied according to the FGD participants. In the first part of quantitative research findings, the author explains the results of cross-tabulation data. The author also reveals the research findings on the correlation and regression tests on each variable, followed by factor analysis. At the end of the chapter, the author describes the profile of the TV audience of Yogyakarta. Chapter 5 contains conclusions and research recommendations based on the qualitative and quantitative research findings. At the end of the research, the author describes the factors that influence the audience’s choice of TV channels and the conclusions related to the research hypothesis. Then, in the recommendations section, the author gives some recommendations, in two categories. First, those relating to the theory of the research, which are addressed to researchers, and second, advice addressed to professionals who are involved in the TV broadcasting business. The author also writes clearly about research weaknesses that need attention from future researchers. Chapter 6 deals with the main conclusion and novel findings. In this chapter, the author summarizes the primary outcome of the research.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A fogyasztói etnocentrizmus vizsgálata az élelmiszervásárlás során
    Lovas, Brigitta; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar
    Szakdolgozati témám kiválasztásakor elsősorban arra kerestem a választ, hogy a mai, jelentős túlkínálattal jellemezhető fogyasztási cikkek piacán ösztönző tényezőt jelent-e a magyar fogyasztó számára a termék magyar eredete, származása. A fogyasztói etnocentrizmus vizsgálatát tűztem ki célul az élelmiszervásárlásnál a magyar fogyasztók körében. Dolgozatomban szekunder információkat használok fel, melyek segítségével egy általam végzett primer kutatást is elvégzek. Kutatói munkámat fogyasztói megkérdezéssel vizsgálom. Olyan kérdésekre keresem a választ, mint például mennyire jellemző ránk, magyarokra a fogyasztói etnocentrizmus, figyelembe vesszük-e honnan származik az adott termék, és hogy a hazai termékeket jobbnak ítéljük-e, hogyan viszonyulunk a hazai termékekhez. Célként a magyarországi 18-65 év közötti férfiak és nők fogyasztói patriotizmusának felmérését tűztem ki, annak érdekében, hogy megtudjam mennyire fontos számukra a magyar élelmiszer- termékek vásárlása és fogyasztása egy olyan időszakban, amikor az adott piacon folyamatos változások mennek végbe.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A fogyasztói szokások vizsgálata a táplálék kiegészítő termékek vásárlása során
    Nagy, János; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatom az egészséges életmód témája köré körvonalazódik. Ezen belül a sport, a táplálkozás és a táplálék kiegészítők témaköre kerül bemutatásra. A tápanyagok ismertetése, majd a fogyasztói szokások és befolyásoló tényezőik vizsgálata következik. Az étrend kiegészítők piac bemutatása.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése az Észak-alföldi régióban
    Molnár, Dominika Ditta; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatom szakirodalmában először is a funkcionális élelmiszerekről meghatározott definíciók közül emeltem ki a legjelentősebbeket. Ezt követően a vásárlói és fogyasztói magatartás általános modelljeit mutattam be (Blackwell – Miniard – Engel – féle bonyolult/ egyszerű modell, Pilgrim – féle élelmiszer – fogyasztói modell, Shepherd – féle modell és a Grunert modell „továbbfejlesztett változata”). A meghatározó trendek kérdésköre sem maradhatott ki, ahol az egészség – és környezettudatosság szerepét fejtettem ki a fogyasztói magatartásban, majd az élelmiszerfogyasztást meghatározó trendeket és végül a funkcionális élelmiszerfogyasztást az Európai Unióban és Magyarországon. Az anyag és módszertan részben ismertettem a kutatásom menetét és az alkalmazott statisztikai módszereket. A kérdőívem a funkcionális élelmiszerek fogyasztási és vásárlási szokásait mérte fel, melynek vizsgálatához leíró statisztikát alkalmaztam, majd a háttérváltozókkal vetettem össze a kérdéseket. Ezek közül a szignifikáns kapcsolatokat mutattam be és azok erősségét mértem Cramer V változóval. Az eredmények és azok értékelése fejezetben táblázatokkal szemléltettem a kapott értékeket. Végül, az utolsó - következtetések, javaslatok – részben kifejtettem a kutatásom eredményét és ez alapján fogadtam el/ vetettem el a hipotéziseimet.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    A Hajdú–Coop Zrt. akciópolitikája
    Nagy, István; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A magyar kiskereskedelem bemutatása. A Hajdú-Coop Zrt. szerkezeti felépítése és bemutatása. A cég akciópolitikája és árazási technikáinak elemzése. A vizsgált feltevések eredményeinek bemutatása. A következtetések levonása és összegzése.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Egy hazai szállodalánc marketingtevékenységének komplex vizsgálata
    Lapu, Tímea; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakdolgozatomat az Accent Hotel Management-ről írtam. Kutatásaimat kérdőívek és 2 vezetővel történő interjú segítségével végeztem a Telekom Hotelben, ahol a szakmai gyakorlatomat is töltöttem. A kérdőívben zárt és nyílt kérdések is szerepeltek. Figyelmet szenteltem a vendégek elégedettségének és véleményének, illetve a szerintük fejlesztést igénylő részlegekre is. Az interjúk legfontosabb részei a vendégéjszakák statisztikai adatai, az Accent és a Magyar Telekom kapcsolata, illetve a múltbeli és jövőbeli fejlesztések a szállodában és környékén.
  • Betöltés ...
    Bélyegkép
    TételKorlátozottan hozzáférhető
    Holisztikus marketingkoncepcióra alapozott, határon túli leányvállalat alapítása és fejlesztése
    Horogh, Nándor; Polereczki, Zsolt; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakdolgozatomban bemutatom a holisztikus marketingkoncepció dimenzióit, majd a hulladékgazdálkodás iparágát, részletezve a a magyar és román hulladékgazdálkodási rendszer történetét és alakulását. Dolgozatom egy hulladékgazdálkodási iparban szereplő cég külföldi, pontosabban román leányvállalata. Feltárom a román piacra lépés előzményeit, okait. Az alapítástól a mai napig végigveszem a legfontosabb lépéseket a vállalat életét illetően, mindezt úgy, hogy a holisztikus marketing dimenzióit összekötöm a vállalat üzleti döntéseivel. Értékelem a vállalat üzleti döntéseit, majd összefoglalom az eddig történteket.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »
  • DSpace software copyright © 2002-2025
  • LYRASIS
  • DEENK
  • Süti beállítások
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Felhasználói szerződés
  • Kapcsolat
  • Súgó